Silivrispor asla sahipsiz değildir
26 Mayıs 20162016 Yılının Öne Çıkan Dijital Pazarlama Trendleri
27 Mayıs 2016Kurumsal Sosyal Medya Hesapları Özel Günlerde Nasıl Davranmalı?
Kurumsal Sosyal Medya Hesapları Özel Günlerde Nasıl Davranmalı?
Bir kurumsal sosyal medya hesabının başarısını etkileyecek faktörlerde daha spesifik bir noktaya değinmek istedik. Sosyal medyada bugüne dek etkileşim almak adına temel gereklilikleri yerine getirdiniz:
- Buyer personalarınızı (İdeal müşterilerinizi) belirlediniz
- Bu doğrultuda güncel, kaliteli ve doğru zamanlamalı içerikler hazırladınız.
- Kullandığınız sosyal medya araçlarının her birinin kendi dinamiklerini göz önünde bulundurarak aktif olarak paylaşım yaptınız/ yapıyorsunuz
- Şeffaf ve iki yönlü bir iletişim stratejisi izlemektesiniz.
- Ve elbette devamlı surette ölçümlerinizi yaparak sonuçları değerlendiriyorsunuz
Peki hedef kitleniz, sosyal medya dili ve sizin şirket kültürünüz üçlüsü arasındaki dengeyi kurarken dikkat etmeniz gereken başka noktalar var mıdır?
Kurumlar-markalar temelde sosyal medya hesaplarını kurumsal itibarına katkıda bulunması için kullanmayı tercih etmektedir. Kurumsal itibar farklı boyutlardan beslenir; temel ögeleri imaj ve kimliktir ve sosyal medyadaki her bir aksiyon kurumsal itibarı doğrudan ya da dolaylı şekilde etkileyecektir. İmaj itibarın dışsal algılanışı ile ilgili iken, kimlik içsel ögesidir ve bu iki ögede bütünleşme sağlanırsa doğru yönetilen bir kurumsal itibara ulaşabiliriz.
Dolayısıyla yazımızda, kurumsal sosyal medya hesaplarında; bazen topluma, bazen tüm dünyaya mal olmuş değerli insanların doğum günlerinde ya da ölüm yıl dönümlerinde onları anmanın, özel günlerde, tarihi önemi olan günlerde konu ile ilgili paylaşımda bulunmanın sınırları nelerdir sorusunun altını çizerek ilerlemek istedik.
Sosyal medya dediğimiz mecrada, doğallık ve samimiyetin; gereğinden fazla ciddiyet ve mesafeden daha fazla etkileşim getirdiği aşikar. Başarılı bir sosyal medya paylaşım stratejisi içerisinde herhangi bir şirket veya markanın, salt olarak ürün ve hizmetleri yahut sektörü ile ilgili paylaşımlar yapması, halihazırda istenmeyen ve samimi bulunmayan bir durumdur. Yani, kullanıcılar bu hesapların, gündemin, toplumun nabzını belli ölçülerde tutmasını beklemektedir.
Örneğin toplumu derinden sarsan bir terör olayına kayıtsız kalarak rutin paylaşımlara devam etmek hoş karşılanmayacaktır. Fakat bu aşamada terör karşıtı paylaşımlar yapmak da kurumsal bir hesap olmanız dolayısıyla “üzerinize vazife olmayan” bir hareket olarak algılanabilir. Toplumun her kesiminin hassas olduğu böyle dönemlerde “yapay” bir paylaşım yapmaktan özellikle kaçınmak faydalı olacaktır.
Başka bir örnek vermek gerekirse, 10 Kasım’da, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ulu önder Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili yas ifade etmek toplumun geneli tarafından kurumsal hesaplardan beklenen bir davranıştır. Bu noktada da yine dikkat edilmesi gerekenler; Özgün olmak, görselin gücünden faydalanmak ve paylaşılabilir, kaliteli bir içerik çıkarmaktır.
Paylaşımlar doğru seçilip konumlandırıldığı takdirde, etkileşiminizi oldukça arttıracak ve daha önemlisi sizin kurumsal itibarınıza, yani imaj ve kimlik bileşeninize katkı sağlayarak hedef kitleniz ile aranızda, kendinizi doğru ifade etmekle desteklenmiş duygusal bir bağ yaratacaktır.
Unutmayın ki, sosyal medyada uzunca bir zamandır herkes “her şeyi” paylaşmak istemiyor, seçici davranıyor. Kurumsal hesaplar birçok eleştiriye maruz kalıyor ve olumsuzluklar sıkça dile getirilirken olumlu aksiyonlar üzerinde konuşulmuyor. Bu yüzdendir ki, yukarıda bahsi geçen konu da ince bir çizgi teşkil etmektedir.
Bu tarz paylaşımlar doğru yönetilirse ve birbirinin aynısı kutlamalar yahut yas ifadeleri yerine, tamamen özgün görsellerle desteklenirse, hem toplumun doğru duygularına dokunulmuş olup etkileşimin artması sağlanacaktır, hem de kurumsal imaj ve kimliğin doğru yansıtılması gerçekleşmiş olacaktır.