Kriz Ortamında Sosyal Medyanın Rolü
27 Haziran 20168 Açık Kaynak 3D Grafik Yazılımı
28 Haziran 2016Pazarlamada Yetenek Devri
Pazarlamada Yetenek Devri
İnternet kullanımın artmasıyla beraber günümüzde ve gelecekte dijital pazarlamanın önemi gün geçtikçe artıyor ve artmaya devam edecektir. Günümüz pazarlamacıları bu dijital dünyada dijital faaliyetleri için yeterli bilgi ve beceriye sahip mi ?
Baston Consulting Group tarafından yapılan araştırmalara göre orta düzeydeki şirketlerin dijital dünyaya ayak uyduramayacaklarını söyleniyor. Bunun sebebi ise dijital pazarlama alanında şirketlerin yeteri önemi göstermemesi ve hala eski pazarlama tekniklerini kullanılması olarak gösteriliyor.
Bir neden daha var ve belkide pazarlama alanında en önemli konulardan biri olan pazarlama için yeterli bilgi,beceri ve yeteneklere sahip olmayan yönetici ve personellerin bir marka ve firmanın yönetmesidir.
Dijital dünya da firmanının uzun süre yaşamasını istiyorsanız pazarlama biriminizi iyi yönetmeniz gerekir ve bu birime personel alırken çok dikkat edilmesi lazım. Çünkü; bir firma için nefes kadar önemlidir.
Bir insan için nefes ne kadar önemli ise firma için de pazarlama o kadar önemlidir. Dijital pazarlamanın tüketici için ne çekici olduğunu biliyoruz. Dijital Reklam Küresel harcama eMarketer verilerine göre, 2016 yılında toplam reklam harcamaları yaklaşık 30 178.000.000.000 $ ulaşacak.
Pazarlama organizasyonları her yerde baskısını arttırmaya başladı. Pazarlama sürekli ortaya çıkan dijital kanallar ve araçlar sayesinde bir bilim dalı haline geldi.Pazarlama,hızla değişen koşullara ayak uydurmak için sürekli gelişmesi ve yenilenmesi gerekiyor.
Firmalar, pazarlama alanında personel yada yönetici alırken çok dikkat etmeli. Öncelikle pazarlama alnında yetenekli ve bilgili kişiler almalı ya da bu bağlamda eğitim verilmeli ve yetenekleri ölçülmeli.
Dijitalleşen bir dünyadan bahsediyoruz ve eski bilgilerin artık yeterli olmayacağından herkes hem fikirdir diye düşünüyorum.
Şirketler,günümüzde büyük önemi artan mobil,video,test,iş ortağı yönetimi ve örgütsel etkinleştiriciler alanında yetenek ve beceriler konusunda büyük eksiklerle karşı karşıya.
Pazarlamacıların bu eksikler konusunda eğitim almaları ve kendilerini geliştirmesi lazım. Şirketlerin de bu konuda hassas davranıp eğitim programlarını geliştirmesi gerekir ve pazarlamacıları gerekli olan yerlerde risk almalarını için teşvik etmesi gerek.
Hepimiz biliyoruz ki hayatımızda çok ufak da olsa herkes risk almıştır. ve unutulmamalıdır ki en büyük başarılar risk aldığında elde edilmiştir.İnsanlık tarihi boyunca insanlar deneme yanılma yöntemini kullanmıştır ve her yanıldıklarında bundan bir ders çıkarmıştır. Firmaların da pazarlama alınında gerekli olan durumlarda risk alması ve risk almaya teşvik etmesi her anlamda yarar sağlayacaktır.
Dünyanın en büyük şirketlerine baktığınızda pazarlama stratejilerini ve pazarlamanın onlar için ne kadar önemli olduğunu göreceksiniz. Her hangi bir ürün geliştirdiklerinde bu ürünün nasıl pazarlanacağı konusundaki titizlikleri ve profesyonellikleri sayesinde ürünü bütün dünya da popüler duruma getirme yeteneklerine sahipler.
ABD de üst düzey bir şirkete iş başvurusunda bulunduğunuzda sizi çeşitli mülakatlardan geçiriyorlar ve yetenekleriniz ve hobileriniz onlar için çok önemlidir.
Şirketler, çalışanlarının dijital yeteneklerini geliştirmesi için çeşitli programlar yapmalı. Bu sayede şirket için uzun vadeli bir yatırım ve iyileşme sağlayabilir. Ve aynı zamanda rakiplerinden bir adım daha önde olacaktır.