E-Ticaret Çığ Gibi Büyüyor | MEGESOFT
28 Haziran 2016
Fidye yazılımlar artık daha da tehlikeli
28 Haziran 2016

E-TİCARET | Silikon Vadisi’nde yankı uyandırdı

E-TİCARET | Silikon Vadisi’nde yankı uyandırdı

Doğan Online ve hepsiburada.com Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, ABD Başkanı Barack Obama’nın himayesinde 22-24 Haziran tarihleri arasında Silikon Vadisi’nde gerçekleştirilen Global Entrepreneurship Summit’e (Global Girişimcilik Zirvesi) katıldı.

Obama’nın desteklediği ve dünyanın en önemli girişimcilerinin konuk olduğu zirvede, “Paylaşım Ekonomisi ve Yükselen Pazarlar” başlığı ile yapılan panelde konuşan Hanzade Doğan Boyner, yeni nesil bir iş olan e-ticaret pazarında büyük başarı kazanan hepsiburada.com platformunun hikâyesini katılımcılarla paylaştı.

Boyner, Türkiye’de dijital dönüşümün öncüsü olan hepsiburada.com’un başarı hikayesini anlatarak, e-ticaret sektörünün pek çok fırsat sunduğunu belirtti. Konuşmasında, girişimcilik ekosisteminin büyümesi için son 10 yıldır farklı platformlarda çalışmalar yaptığını ifade eden Hanzade Doğan Boyner, girişimcilik serüveninde öğrendiği en önemli şeyin ise sezgilerine güvenmek ve kalbini dinlemek olduğunu söyledi. Türkiye’de e-ticaret sektörünün en büyük ve en değerli markası olan hepsiburada.com’un başarısı, Silikon Vadisi’nde yankı uyandırdı.

KADIN GİRİŞİMCİLER TOPLANDI

2010 yılında ABD’de başlayan ve her yıl başka bir ülkede gerçekleştirilen “Küresel Girişimcilik Zirvesi”nin (Global Entrepreneurship Summit-GES) 7.’si bu yıl tekrar ABD’de Silikon Vadisi’nde yer alan Stanford Üniversite’sinde gerçekleştirildi. 170 ülkeden 700 girişimci ve 65 ülkeden 300 yatırımcının bir araya geldiği zirve, girişim fikirleri ile yatırımcıları buluşturarak yeni iş alanlarının ve çözümlerin yaratılmasını ve bu yolla nitelikli işgücü istihdamının artırılmasını hedefliyor. Kadın girişimciliğinin önündeki engellerin kaldırılması yönünde fırsat eşitliği sağlanmasını da gözeten zirveye katılımcı olarak davet edilen girişimcilerin %50’si bu nedenle kadın girişimcilerden seçildi.

“Paylaşım Ekonomisi ve Yükselen Pazarlar” panelinin katılımcıları arasında Hanzade Doğan Boyner ile birlikte, Uber’in ardında şoförlü araç paylaşım hizmetlerinde dünyanın en hızlı gelişen girişimi olan Lyft’in CMO’su Kira Wampler ve Hello Tractor Kurucu ve CEO’su Jehiel Oliver konuşmacı olarak yer aldı.

Global Girişimcilik Zirvesi gibi önemli bir etkinliğe davet edildiği için çok mutlu olduğunu söyleyerek sözlerine başlayan Hanzade Doğan Boyner, girişimciliği çok önemsediğini son 10 yıl içinde farklı platformlarda girişimcilik kültürünün yaygınlaşması, cesaretlendirilmesi ve önünün açılması için çalışmalar yaptığını söyledi. Risk alabilen, hayal kurabilen, vizyonu olan, bulunduğu her ortamda veya konumda fark yaratmayı arzulayan, inisiyatif kullanan, yaptığı işe tutkuyla yaklaşan kişileri girişimci olarak tanımladığını söyleyen Hanzade Doğan Boyner, dijital çağda ise, girişimcinin ve girişimci şirket kavramının her zamankinden daha önemli hale geldiğini belirtti.

“BÜYÜK BİR KARAR ALDIĞIMDA KALBİMİ DİNLİYORUM”

Hanzade Doğan Boyner, Türkiye’nin her alanda olduğu gibi girişimcilik alanında da bir fırsatlar ülkesi olduğunu, ancak girişimcilik ekosisteminin Silikon Vadisi’ndeki kadar derinleşmesi ve etkin çalışması için zamana ve ortak akla ihtiyaç olduğunu kaydetti.

Girişimcilik serüveninde öğrendiği en önemli şeyin sezgilerine güvenmek olduğunu ifade eden Hanzade Doğan Boyner şunları söyledi: “Biz bir teknoloji şirketiyiz. Veriyle yaşıyoruz. Ancak ben en iyi kararların, stratejik büyük adımların insanın sezgileriyle oluştuğuna inanıyorum. Bunu bana deneyimlerim öğretti. O yüzden büyük bir karar aldığımda kalbimi dinliyorum.”

AVRUPA’NIN EN HIZLI BÜYÜYEN E-TİCARET ŞİRKETİ

Hepsiburada.com’un başarısının arkasında da girişimci ruha sahip bir ekip olduğunu belirten Boyner, “Biz hayal kurarak yola çıktık. Türkiye’den bir teknoloji devi çıkarmak istedik. Çok çalışarak başarıya ulaştık. Geldiğimiz noktada Doğu Avrupa, Orta Doğu, Afrika (EEMEA) ve Rusya’yı kapsayan bölgede en büyük e-ticaret şirketi konumundayız. Yıllık %140 gelir büyümesi gerçekleştirdiklerini söyleyen Doğan Boyner, Avrupa’nın en hızlı büyüyen e-ticaret şirketi, Türkiye’nin de en hızlı büyüyen perakende şirketiyiz” dedi.

Dijital çağda değişen iş yapış ve tüketim alışkanlıkları ile yükselen pazarlardan birinin de e-ticaret pazarı olduğunu belirten Hanzade Doğan Boyner, hepsiburada.com’un bu alanda liderlik yaptığını belirtti. Mayıs 2016’da yayımlanan TÜBİSAD Raporu’na göre Türkiye e-ticaret sektörünün 2015 yılında yüzde 31 oranında artış göstererek 24,7 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştığını belirten Doğan Boyner, “Bu gelişme sevindirici olmakla birlikte, henüz toplam perakendenin içinde e-ticaret %1,5’lar gibi çok ufak bir paya sahip. Bu oranı hızla %7 olan gelişmiş ülkeler ortalamasına çıkarmamız, Türkiye ekonomisinin gelişimi için çok önemli bir kaldıraç rol oynayacaktır,” diye konuştu.

Hanzade Doğan Boyner sözlerine şöyle devam etti: “Hepsiburada.com’un sektör liderliğinden gelen sorumluluk bilinciyle öncü rol oynadığı dijital dönüşümde ortak akıl sergilememiz ve nitelikli iş gücünden yararlanmamız, Türkiye’nin bu alandaki atılımı için kritik öneme sahip. O nedenle hepsiburada.com olarak hem Türkiye’deki girişimcilere bir fırsat penceresi açmak hem de Silikon Vadisi’ndeki Türk girişimci ve yüksek teknoloji çalışanlarımızı hepsiburada.com ve e-ticaret sektörünün geleceğinde söz sahibi olmalarına olanak tanımak istiyoruz.”

“HAYATI KOLAYLAŞTIRIYORUZ”

Hanzade Doğan Boyner, hepsiburada.com’un alışveriş alışkanlıklarını kökünden değiştiren, yeni bir yaşam tarzı sunduğunu belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Amacımız hayatı kolaylaştırarak müşterilerimiz için değer yaratmak. 30 farklı kategoride 2 milyon ürünle zengin seçenekler sunuyoruz. Birbirinden farklı ilgi alanlarına sahip müşterilerin ortak buluşma noktasıyız. Yeni bir bilgisayar veya cep telefonu almak isteyenler de, bebeği için alışveriş yapan anneler de, sevdiği bir markanın yeni sezon elbisesini bekleyen moda tutkunu kadınlar da müşterilerimiz arasında bulunuyor. Hiç durmadan rekabetçi fiyatlarla kampanyalar yapıyoruz. Ayrıca taksit seçeneği, belli kategori ve ürünlerde sunduğumuz bedava kargo avantajı, hızlı gönderi gibi servislerimiz alışveriş deneyimini kolaylaştıran diğer özelliklerimiz arasında yer alıyor. Satış yaptığımız her alanda en büyük kataloğu sunuyoruz. Müşterilerimizle birlikte iş ortaklarımızın hayatına da değer katıyoruz. Pek çok sektörün kesişim noktasındayız. Perakende, kargo, ödeme sistemleri gibi sektörlere yeni fırsatlar sunuyoruz.”

Hepsiburada.com’da yenilikçi bir strateji ile fark yarattıklarını belirten Hanzade Doğan Boyner, “Teknolojinin yön verdiği yeni dünyada, yıkıcı değişimlerle yenilenmeyen şirketler ilerleme sağlayamaz. Biz daha hızlı koşabilmek için dönüşümler gerçekleştirmeye devam ediyoruz” dedi. Hanzade Doğan Boyner, müşterilere daha hızlı bir hizmet verebilmek için son yeniliklerden birini de dağıtım alanında yaptıklarını belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Bizim en büyük vaadimiz alışverişi kolaylaştırmak. Bu kapsamda servisin hızı ve kalitesi büyük önem taşıyor. Dağıtım ve kargo şirketleriyle verimli bir işbirliği yapıyoruz. Fakat bir yandan da müşterilerimizin bu alanda yeni ihtiyaçlarının olduğunu fark ettik. Bunun üzerine servis konusunda yeni bir yatırım kararı aldık. İstanbul içi dağıtımımızı yıl sonuna kadar kendimiz yapmayı planlıyoruz. Aynı gün teslimat ve randevulu teslimat konusunda beklentileri karşılamayı hedefliyoruz.”

Hanzade Doğan Boyner, ödemeler konusunda da pazarı büyütmeyi amaçlayan çalışmalar yaptıklarını belirtti. BBDK’dan tam kapsamlı ödeme lisansı alan ilk şirketlerden biri olduklarını vurgulayarak, başka şirketlere de alternatif ödeme yolları ile destek vereceklerini sözlerine ekledi.

“PAZAR YERİ PLATFORMU İLE KOBİ’LER E-TİCARET PAZARINA GİRİYOR”

Mekândan ya da zamandan bağımsız olarak, alıcıyı ve satıcıyı bir bilgisayar ya da akıllı telefon ekranına sığan dev bir alışveriş merkezinde buluşturduklarını belirten Hanzade Doğan Boyner, aylık 52 milyon ziyaret ile Türkiye’deki en iyi alışveriş merkezine bir ayda giren insan sayısının 10 katı büyüklüğünde ziyaret sayısına sahip olduklarını söyledi. Doğan Boyner sözlerine şöyle devam etti: “Satılabilecek her ürüne yer vermek istiyoruz. Büyük bir operasyon merkezine sahip olmamıza rağmen, kendi stoğumuzda bulunan ürünlerle yetinmek istemedik. Bunun için de Pazaryeri platformunu kurarak kapılarımızı ticaret yapmak isteyen herkese açtık. KOBİ’ler, esnaf veya markalar bizde mağaza açabiliyor ve hepsiburada.com güvencesiyle ürünlerini burada satabiliyor. Girişimcilik ekosistemini büyütecek önemli bir kanal açtık.

Pazaryeri ile perakendenin kaçınılmaz dijital dönüşüme öncülük ediyoruz. Pazaryeri’nde şu anda 2 binin üzerinde kayıtlı mağaza bulunuyor. Sadece hepsiburada.com’da olan Tek Katalog uygulamasıyla tüketiciler bir ürünü sitede arattığında, o ürünü satan Pazaryeri’ndeki tüm şirketleri aynı sayfa üzerinde görebiliyor. Diğer e-ticaret sitelerinin aksine hepsiburada.com’un Pazaryeri’nde aylık dükkân kirası istemiyoruz. Yani, iş ortaklarımız ürün satmadan hiçbir ücret ödemiyor. Hiçbir ücret ödemeden ayda 52 milyon ziyaretçisi olan hepsiburada.com’da ürünlerini tüm Türkiye’ye sergileme fırsatına sahip oluyorlar. İş ortaklarımıza, ‘Teknolojiyi ve pazarlamayı bize bırakın, siz sadece en iyi ürünleri, en iyi fiyatlarla, en iyi servisle müşteriye ulaştırın. Gelin, işinizi hepsiburada.com’da birlikte büyütelim’ diyoruz…”

“YENİ OPERASYON MERKEZİ İLE E-TİCARET SEKTÖRÜNDEKİ EN BÜYÜK YATIRIMI YAPTIK”

E-ticaret sektörünü büyütmek istediklerini belirten Hanzade Doğan Boyner bunun için yatırımlara ara vermeden devam ettiklerini söyledi. 2015 yılının sonunda faaliyetlerine başlayan yeni operasyon merkezi ile ilgili şu bilgileri verdi: “İstanbul Gebze’de açtığımız yeni operasyon merkezi, Türkiye’de e-ticaret alanında şimdiye kadar yapılan en büyük ve en teknolojik depo olarak hizmet veriyor. Yeni operasyon merkezi ile tüm ürünlerin sevkiyatını tek bir noktadan yapılabiliyoruz. 100 bin m2’lik yeni operasyon merkezi, üçüncü taraf satıcılara da hizmet veriyor. Merkezde, 150 bini aşan bir ürün gamı ve 1,2 milyon adet ürün depolanmış durumda.”

SON BÜYÜME HAMLESİ MODA İLE GELDİ

Hanzade Doğan Boyner, son dönemde ürün gamında en büyük büyüme hamlesini ise moda kategorisini hayata geçirerek yaptıklarını söyledi: “Güçlü bir lansman yaparak moda alanındaki en büyük koleksiyonu oluşturduk. Şu an moda kategorimizde toplam 110 marka ve yaklaşık 200 bin giyim ve aksesuar ürünü var. 50 milyar liralık giyim sektörünün büyük çoğunluğu ile anlaştık. Bünyemizde mağazaları var. Zamanla geri dönüşlerin ve alışveriş trafiğinin daha da artacağına olan inancımız tam. İşbirliği yaptığımız markaların önemli ve öncelikli bir satış kanalı olacağız.”

San Franscisco, (DHA)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir