Pazarlama Miyopluğu Kavramı Nedir ?
2 Ağustos 2016
Hediyelik Ürünler İçin E-ticaret Sitesi Kurmak
2 Ağustos 2016

E-ticaret Firmaları için Retargeting Ne İşe Yarar?

E-ticaret Firmaları için Retargeting Ne İşe Yarar?

E-ticaret siteleri, alışveriş yapmak için kullanışlı bir alternatif olmasına rağmen kullanıcıların bir kısmı yalnızca araştırma yapmak veya belki de sadece zaman geçirmek için bile e-ticaret sitelerine uğrayabiliyor. İlgi alanlarına giren ürün ve hizmetlerin sayfalarında belli bir zaman geçirdikten sonra satın alma davranışı gösterebildikleri gibi, bazı zamanlar da herhangi bir nedenden dolayı sayfayı terk edebiliyorlar. Kullanıcıların alışverişi tamamlamadan online alışveriş sitesinden ayrılmaları, e-ticaret firmalarının istediği bir durum değil. Bu nedenle ayrılma eğilimi gösteren kullanıcıları tekrar yakalamak için farklı yöntemler geliştiriliyor. Bunlardan biri de siteyi veya alışveriş sepetini terk eden kullanıcıları tekrar kazanmak için kullanılan retargeting yöntemi.

Retargeting, yani yeniden hedefleme, kullanıcıların tarayıcılarına bırakılan kodlar sayesinde alışverişten vazgeçen kişileri alışverişi tamamlamaya yönlendiren reklamları tanımlıyor. Kullanıcıların internet aktivitelerini bir anlamda takip altına almaya yarayan retargeting ile online mağazanızdan başka bir platforma yönelen kullanıcıları dahi tekrar etki altına alarak alışveriş yapmaları için teşvik etmek mümkün.

Peki retargeting’den e-ticaret firmaları nasıl yararlanabilir? İşte e-ticaret siteleri için retargeting yönteminin sunduğu fırsatlar…

Dönüşüm

E-ticaret sitesine girerek ürün sayfalarında zaman geçiren kullanıcılar, herhangi bir nedenden dolayı bu online mağazayı tercih ediyorlar. Yani bu mağazada ilgilerini çeken ürünler bulunuyor. Bu, retargeting uygulayarak e-ticaret firmaları için büyük bir avantaja dönüşebilir. Çünkü bir nedenden dolayı e-ticaret sitesinden çıkış yapan kişiler, henüz alışveriş kararından vazgeçmemiş olabilirler veya ikna edilmeye çok da karşı olmayabilirler. Bu nedenle ne kadar erken hareket edilirse, bu tür kullanıcıları etkilemek de o kadar kolay olabilir. Dolayısıyla hedeflenen davranışın gerçekleşme olasılığı da o kadar artış gösterebilir. Sonuç olarak, siteyi terk eden kullanıcılara anında müdahale ederek retargeting reklam gösterimi yapmak dönüşüm oranlarını artırmada etkili olabilir.

Yeniden satın almalar

E-ticaret sitelerinin sadık müşteri kitleleri, zaman zaman ne gibi yenilikler olduğunu gözlemlemek için bu sitelerde zaman geçirebiliyorlar. Tekrar e-ticaret mağazasını ziyaret etmelerinden de bir önceki alışverişte yaşadıkları deneyimden memnun kaldıkları sonucu çıkarılabilir. O halde retargeting yöntemiyle alışveriş yapmadan siteden ayrılan veya sepeti terk eden sadık müşterileri yakalamak ve onları yeniden satın alma döngüsüne yönlendirmek de mümkün olabilir.

Etkileşim

Kullanıcıların ziyaret ettiği diğer platformlarda, online mağazayı terk etmeden önce inceledikleri ve üstünde durdukları ürünlerin reklamların gösterimi yapılabilir. Bu tekniğe benzer olarak, incelenen ürünlerle ilişkili olabilecek, alternatif yaratabilecek ürünlerin de reklamının gösterilmesi kullanıcılarla etkileşimi artırmaya yarayabilir. Böylece kullanıcılar diğer ürünleri de görebilir ve belki de gerçekten ihtiyacı olan seçenekleri bu şekilde daha kolay değerlendirebilir.

Kullanıcı beklentilerinin bilincinde olmak, e-ticaret firmaları için başarının anahtarı olabiliyor. Retargeting yöntemi de kullanıcı davranışlarının anlamlandırılarak hedeflenen davranışın gerçekleştirilmesine ön ayak olabiliyor. Ancak müşterilerin beklentisine uyabilecek bir online mağazaya sahip olmak da başarılı bir grafik çizmede büyük rol oynuyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir