PrestaShop 2016
PrestaShop 2016 E-Ticaret Takvimi
19 Ocak 2016
PrestaShop 2016
Şeffaf e-ticaret mümkün olabilir mi?
27 Ocak 2016

Dikey E-Ticarete Girmek Ya da Girmemek

DİKEY E TİCARET

Türkiye’de e-ticaret sektörü hızlı büyüme eğiliminde. Dikey E-Ticarete Girmek Ya da Girmemek !

Türkiye’de e-ticaret sektörü hızlı büyüme eğiliminde. Genel e-ticaret alanında Hepsiburada.com ile kıyaslayabileceğimiz bir örnek maalesef yok fakat daha özel modellerde çok sayıda oyuncu ve üst sıralara yansıyan bir rekabet söz konusu.

Önümüzdeki dönemde özel e-ticaret modellerini takip eden dikey e-ticaret sitelerini daha çok göreceğimizi düşündüğüm bir kaç tavsiyede bulunmak ist

Dikey E-Ticarete Girmek Ya da Girmemek

Dikey e-ticaret özellikle rekabetin olmadığı ilk dönemlerde çekicidir. Ancak her alanda olduğu gibi dikey e-ticaretin de kendi içinde başarıyı olumlu ve olumsuz etkileyecek yanları var. Bunları sıralamak istiyorum.

1. Giriş Bariyeri: Genel bir e-ticaret işine oranla diket e-ticaret yatırımı çok daha az yatırımla gerçekleştirilebilir. Hazır e-ticaret altyapılarını kullanmak belirli bir noktaya kadar kesinlikle işinizi görür.

Diğer yandan işe giriş sermayesinin çok yüksek olmaması başarı motivasyonunuzu düşürebilir. Şansınızı denemek için sermayenizi büyük riskler altına sokmamaya gayret edin.

2. Pazar Analizi: Seçeceğiniz dikey alanda yapacağınız piyasa analizini daha kısa sürede ve daha başarılı bir şekilde çıkarabilirsiniz. Pazar analizini doğru yapmak, öncelikle işe başlarken doğru karar vermenizi ardından da daha karlı bir işletme kurmanızın yolunu açar. Pazar analizini yaparken dünya örneklerini incelemeyi de unutmayın.

Pazar analizi yaparken karşılaşabileceğiniz sıkıntı bilgi kaynaklarının kıt olmasıdır. Genel bir konuda kolaylıkla çok sayıda kaynak bulabileceğiniz halde özel bir alanda aynı zenginliği yakalamanız kolay değil. Bunun için biraz araştırmacı, ısrarcı ve sabırlı olmanız gerekebilir. Buna hazırlıklı olun.

Dikey E-Ticaret için Diğerleri

3. Tedarikçiler: E-ticaretin temel noktalarından biri tedarikçilerdir. Kuracağınız işletme için tedarikçilerle ortak bir amaç doğrultusunda daha iyi bir işbirliği kurabilirsiniz. Çalışacağınız tedarikçilerle aynı dili konuşuyor olmanız size daha iyi bir iletişim kurmanız için yardımcı olacaktır.

Bunun yanında dikey bir alanda sınırlı sayıda tedarikçi olacağını ve adımlarınızı daha sağlam atmanız gerektiğini unutmayın. Tedarikçilerle olan ilişkiniz muhtemel sıkıntıları müşteriye yansıtmayacak kadar iyi olsun.

4. İş Yönetimi: Bir taburu yönetmek bir orduyu yönetmekten daha kolaydır. Teknik ekipten müşteri hizmetlerine kadar daha küçük ve birbirine yakın bir ekip kurabilir, dolayısıyla daha rahat bir yönetim sergileyebilirsiniz. Ekip çalışanlarının o sektöre özel ilgi duyması da daha iyi takım çalışması ortaya çıkarır.

Küçük takımlarla çalışırken dikkat etmeniz gereken, motivasyon bozukluklarının tüm takımı etkileyebilmesidir. Kriz yönetimini ekibinizle birlikte nasıl karşılayacağınızı planlayın ve her zaman ekibinize değer verin.

5. Müşteri ilişkileri: Müşteri velinimettir. Eğer dikey bir iş yapıyorsanız bu sözün iki katı değer taşır. Müşteri kitleniz genele kıyasla daha dar olacağını için onlarla iyi geçinmeniz sizin için daha iyi olur. Bunu hem satış öncesi hem satış sonrası göstereceğiniz yakın ilgiyle yansıtabilirsiniz.

Dikey bir alanda müşterileri memnun etmemenin bedeli daha yüksektir. Tek bir alanda çalıştığınız için hakkınızda yapılacak kötü bir yorumun muhatabı aslında bütün işiniz ve ürünleriniz olacaktır.

6. Pazarlama: Dikey alanda özellikle kulaktan kulağa pazarlamanın gücüne inanın. Bunun için müşterilerinizi iş alanınız doğrultusunda bilgilendirin ve satışlarınızı bu yönde zenginleştirin. İyi bir hedefleme ile online pazarlamaya da ayıracağınız bütçeyi kontrol altına alabilirsiniz. Bunun için sosyal medya araçlarından ve Twitter’daki gerçek zamanlı konuşmalardan faydalanmaya bakın.

Tabii pazarlama yaparken rakiplerinizle aranızdaki mesafeye de dikkat edin. Pazarlama bütçenizi çok geride kalmayacak ve fazla yükseltmeyecek şekilde dengeli bir şekilde kullanın.

7. Rakipler: Dikey e-ticarete erken giriş yaptığınızda kendinizi rakipsiz bulabilirsiniz. Ancak işinizi ilerletmeniz durumunda rakipler kazanmanız fazla sürmez. Üstelik genel e-ticaret sitelerinin (özel alışveriş siteleri dahil) sizin alanınızda ürün satışı yapıp yapmadığına dikkat edin.

Son söz: Tüm bunları dikkate alıp bir dikey e-ticaret girişimine başlama kararı aldığınızda sevdiğiniz bir alanı seçmeye çaba gösterin. Bu hem işinizi severek yapmanızı hem de daha kolay profesyonelleşmenizi sağlayacaktır. Şimdiden sektöre girecek yeni dikey eticaret sitelerine başarılar..

Prestashop E Ticaret, hizmet, destek ve çözümlerimizden faydalanmalısınız.

Kaynak:http://webrazzi.com/2011/06/13/dikey-e-ticaret/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir