Pokémonlar Akıllı Telefon Klavyesinde
17 Ağustos 2016
Google ve Apple Yeni Bir Sistem Üstünde Çalışıyor
18 Ağustos 2016

AdWords’te Ufak Dokunuşlar Sayesinde Büyük Değişimler

AdWords’te Ufak Dokunuşlar Sayesinde Büyük Değişimler

Gösterim Payı Optimizasyonu

Gösterim payı, Google’da yapılan sorgular hedef anahtar kelimelerinizle eşleştiğinde, reklamlarınızın ne sıklıkta gösterildiğini bildiren bir ölçüttür. Hedeflediğiniz anahtar kelimeler, doğru sorgularla her eşleştiğinde reklamlarınızın görünmesini istersiniz. Çünkü dönüşümün hangi sorgu sonrasında geleceğini bilemezsiniz. Bu durumda gösterim payı anahtar kelime performansınız için önemli bir unsurdur. Eskiden sadece kampanya ve reklam grubu düzeyinde gösterim payımızı görebiliyor ve buna göre optimizasyon yapabiliyorduk.

Bu yüzden de sorunun kaynağını tam bilmediğimiz için gereksiz kelimeler üzerindeki harcamalarımızı yükseltebiliyorduk. Fakat daha sonradan google anahtar kelime düzeyinde de bu metriği takip edebilmemizi ve derinlemesine nokta atış müdahaleler yapabilmemizi sağladı.

Çok iyi dönüşüm sağladığınız fakat gösterim kaybınızın yüksek olduğu kelimeleri tespit ederek, dönüşümlerinizi arttırabilirsiniz. Çok iyi performans sağlayan bir kelime düşük tekliflendirmenizden  dolayı aramaların bir çoğunu kaçırıyor olabilir. Bu da ortada bir potansiyel olduğunu sizin de bu potansiyeli kullanabileceğinizi gösterir. Eğer hedeflediğiniz kelimeler geniş eşleme tekniği ile hedeflenmişse, gösterim payını %100’e çıkartmanız zor olabilir.

Bu durumda, dönüşüm getiren ve gösterim kaybı yaşamak istemediğiniz kelimeleri tam eşleme tekniği ile ayrı bir reklam grubunda toplayabilir ve burada tekliflerini yükseltebilirsiniz. Bu şekilde gösterim kaybını (doğru kelimeler için) tamamen ortadan kaldırmak daha kolay olacaktır.

Ani Değişiklikleri Yakalamak ve Müdahale Etmek

İstatistikler kısmındaki en çok yer değiştirenler raporu, pek fazla kullanılmayan ama kritik sorunları hızla kefşetmemizi sağlayan bir rapor türü. Bu rapor sayesinde belirli tarih aralıkları arasında karşılaştırma yaparak, en çok maliyet, tıklama ve dönüşüm değişikliklerinin hangi kampanyalarınızda meydana geldiğini görebilirsiniz. Bu değişikliklerin olası sebeplerine ve değişiklik geçmişine yine bu alandan ulaşabilirsiniz.

Herhangi bir kampanyanızda maliyetlerin birden iki katına çıktığını ya da dönüşümlerim yarı yarıya düştüğünü bu rapor sayesinde hemen yakalayabilir, olası sebepleri ve değişiklik geçmişini inceleyerek, nelerin bu değişiklikte rolü olduğunu keşfedip hataları giderebilir, kampanya performansınızı eski haline getirebilirsiniz.

Bu raporda ayrıntılar bölümünde, ilgili tarih aralıkları arasındaki karşılaştırmalar için gösterim, tıklama, ort. maliyet, ort. konum, tıklama oranı, dönüşümler ve dönüşüm maliyeti gibi verilerde meydana gelen değişiklikleri yüzdelik dilim olarak görebilirsiniz. Bu rapor hesabınızdaki büyük dalgalanmaların sebebini bulmak için size önemli ölçüde zaman kazandıracaktır.

İlk Sayfa Teklifinin Altındaki Anahtar Kelimeleri Düzenlemek

Hedeflediğiniz anahtar kelimelerden hangilerinin teklifinin ilk sayfa tekliflerinin altında kaldığını bir filtre oluşturarak kolayca tespit edebilirsiniz. Anahtar kelimeler sekmesinde filtre>filtre oluştur>Maks. TBM < Tah. İlk Sayfa Teklifi adımları izlenerek bu kelimeleri listeleyebilirsiniz. Bu filtreye kalite puanı ve dönüşüm oranı gibi metrikleri de ekleyerek hangi kelimelerin teklifini öncelikli olarak arttırmanız gerektiğini tespit edebilirsiniz. Tekliflerinizi ilk sayfa teklifi düzeyine yükseltmek, öncelikli olarak tıklanma oranlarınızı sonrasında da kalite puanlarınızı yükseltecektir. Bu da uzun vadede daha düşük tıklama başı maliyetler anlamına gelmektedir.

Tarih Karşılaştırmaları ile Optimizasyon

Google AdWords optimizasyonları, sürekli olarak test etme, ölçme ve bunların analizi sonucu gerekli aksiyonların alınmasına dayanır. Bu analizleri doğru yorumlamak için tarih aralıklarını karşılaştırmak ve yapılan değişikliklerin sonuçlarını buna göre değerlendirmek oldukça önemlidir. Örneğin  bazı kelimelerin reklam konumlarını değiştirdiniz ve bir hafta gözlemlediniz. Performans değerlemesi yapmak için değişiklik yaptığınız tarihten önceki bir hafta ile elde ettiğiniz verileri karşılaştırın ve buna göre yorumlayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir