Site icon MEGESOFT

APP Indexing ve Deep Linking SEO dünyasını nasıl değiştiriyor?

APP Indexing ve Deep Linking SEO dünyasını nasıl değiştiriyor?

Geçtiğimiz Haziran (2015) hem Google hem de Apple; bir uygulama bünyesindeki içeriği indexlemek amacıyla çeşitli teknolojilerden yararlanarak, uygulama arama yeteneklerini geliştireceklerine dair duyurularda bulunmuştu. Esas itibarıyla, APP Indexing; arama sonucu yaratmak için bir uygulama içeriğindeki bilgi yığınına başvuruyor. Bu da demek oluyor ki, örneğin eğer telefonunuzda bir restaurant arıyorsanız, arama motoru sizi bir web sitesine yönlendirmek yerine, sizi direkt olarak o restaurant’ta rezervasyon yaptırabileceğiniz bir uygulamaya yönlendiriyor.

Yahoo’nun araştırmalarına göre insanların telefonlarında harcadıkları zamanın %90’i mobil uygulamalarda %10 ise tarayıcılarda geçiyor. Yani insanlar uygulamalarla etkileşim kurmaya bayılıyor.

Ayrıca yapılan diğer araştırmalara göre telefonumuzu günde ortalama 3.5 saatkullanıyoruz. Daha da korkutucu olan ise yine ortalama günde 110 kez telefonumuzu kontrol etmemiz. (Grafik:Yahoo)

Telefonların ve mobil uygulamaların hayatımızdaki yerini iyice anladık. Şimdi birazda Apple App Store ve Google Play Store tarafında neler olup bittiğine bakalım.

Apple APP Store’a Ayda Kaç Uygulama Ekleniyor?

APP Store’daki uygulama sayısı hızla artıyor, insanların artık sizin uygulamanızı keşfetmesi daha da zorlaşıyor. APP Store’da ayda 40 bine yakın uygulama ekleniyor. Bu nedenle uygulamalarınızın “APP Indexing” ve “Deep Linking” ile kullanıcılar tarafından kolay keşfedilir olmasını sağlamanız gerekiyor.

En Fazla Uygulama Google Play Store’da!

En son yapılan Statista araştırmasına göre en fazla uygulama olan store 1.3 milyar uygulama ile Google Play görünüyor. Apple APP store ise 1.2 milyar ile 2. sırada yer alıyor.

Ne Kadar APP İndirildi?

2009’da dünya genelinde 2.5 milyar uygulama indirilmiş. Bu sayının 2017 ise 268 milyar olması ön görülüyor. Evet yanlış okumadınız, 268 milyar. Yazarken acaba yanlış mı yazdık diye tekrar baktık, artık siz düşünün olayın gidişatını.

İnsanların mobil alışkanlıklarını, uygulama dükkanında neler olup bitiyor kısımlarını da geride bıraktık. Şimdi asıl konumuz bu kadar rekabetli bir alanda yayına aldığımız bir uygulamamızı insanlara nasıl ulaştıracağız. Bu konuda APP Indexing ve Deep Linking’in bize faydalı olacak.

APP Indexing Nedir? Nasıl Yapılır? Faydaları Nelerdir?

Önce tek cümle ile APP Indexing nedir onu anlatalım. APP Indexing, Google’ın web sitelerini indexlediği gibi uygulamaları da indexlemesini sağlayan yeni bir yapıdır. Herhangi bir uygulama Google tarafından indexlendiği zaman arama sonuçlarında yer almaya başlar ve install butonu sayesinde kullanıcılar tarafından kolayca keşfedilmesi ve indirilmesi sağlanır.

APP Indexing Faydaları Nelerdir?

Kendi Uygulamanıza Nasıl Entegre Edersiniz?

Google bu konuda harika bir doküman hazırlamış. Yazı daha fazla uzamasın diye buraya adım adım yazmak istemedik ancak dokümanda hem Android hem iOS için yapılması gerekenler tek tek anlatılıyor. Anlaşılmayan yerleri yorum olarak bizimle paylaşabilirsiniz.

App Indexing, Google Arama Sonuçlarına Etkili Rol Oynayacak

Android ve iOS uygulamaları olmayan şirketler büyük bir dezavantaja sahiptir çünkü indexlenmiş uygulamalar başlıca Google arama sonuçlarında sıralama belirleyici ve koruyucu olarak anahtar rol oynayabilir.

Ortalama olarak kullanıcıların cihazlarındaki uygulamaların sadece %26’sını kullandığını düşünürsek, APP Indexing’in işinizi büyütmenize sağlayacağı katkıyı daha net anlayabiliriz. Başta kullanıcının uygulamaya dönüş yapma ve tekrar kullanma sadakatinin artırılmasından, dönüşüm oranlarını yükseltmeye kadar bir çok fayda içeren APP Indexing’i iş süreçlerinize dahil etmek sanıldığı kadar da zor değil. Bir kaç örnek üzerinden APP Indexing’in iş sürecinize nasıl fayda sağlayabileceğini inceleyelim:

  1. Türkiye pazarında, yemek siparişleri vermek için sıkça kullanılan bir web uygulamanız olduğunu düşünün. APP Indexing’i iş süreçlerine dahil ettiğinizde, kullanıcıların Android cihazlarda yaptığı yemek ile ilişkili aramalarda doğrudan sipariş sayfalarınızı ön plana getirerek, aslında sushi araması yapmak isteyen kullanıcıya doğrudan sushi siparişini göstererek dönüşüm hunisine yeni değerlerin katılmasını sağlayabilirsiniz.
  2. Kullanıcının sushi aramasını doğrudan tarayıcı üzerinden yaptığını varsayalım. Standart Google Mobil sonuçları arasında, sizin web sitenize ait sonucu tıklayan bir kullanıcının, daha önceden yüklemiş olduğu mobil uygulamanın sushi sayfasına düşüyor olması, bir çok istatistik tarafından da desteklendiği üzere, siparişi tamamlaması yönünde pozitif anlamda bir değer katarak dönüşüm oranınızı artırabiliyor.
  3. Potansiyel kullanıcıyı uygulamaya tekrar döndürme imkanı bulduğunuz her an, kullanıcının kullanım verisini etkin olarak takip etme şansı yakalayabilirsiniz. Özellikle analitik verilerinizi çeşitlendirmek yönüyle faydalı olacak bu çıkarım, aynı zamanda mobil uygulamanızı bir kez yükleyip detaylı olarak keşfetme imkanı bulmamış kullanıcılarla tekrar buluşturmanızı ve uygulama kullanım oranınızın artmasını sağlayabilir.
  4. Oldukça dolaylı bir tesir olsa da, uygulamanın kullanıcı etkileşiminin artıyor olması bilindiği üzere uygulamanın marketlerdeki SEO performansının da artmasına neden olabilir. Daha iyi bir uygulama deneyimine sahip olan kullanıcıların, gerek retention rate oranını yükseltmeleri, gerekse de uygulamada dönüşümü tamamladıktan sonra market üzerinde pozitif yorum bırakma olasılığının artmasıyla birlikte ekstra bir katma değer edinilebilir.
  5. Eğer reklam modeliyle büyüyen bir girişimseniz, çoğu vakada olduğu gibi mobile user acquisition fiyatlarının artması sebebiyle, mobil trafiğin artık web trafikten daha değerli olduğu bir çok senaryonun olduğunun da farkındasınızdır. Uygulama içi reklamlarınızın, web’deki reklamlarınıza göre daha iyi CPM getiriyor olması sebebiyle, etkin biçim APP indexing ile daha fazla gelir elde edebilmeniz mümkün olacaktır.
  6. APP Indexing sayesinde mobil sonuçlarda öne çıkarılmış sayfaların daha fazla CTR alacağını kolaylıkla kestirebiliriz. Başta Rand Fishkin olmak üzere bir çok endüstri profesyonelinin yaptığı testler gösteriyor ki, CTR’ın artması ve APP Indexing’in iyileştirmesi mobil arama sonuçlarındaki görünürlüğünüze de pozitif olarak yansıyor.

Yazılım ekibiyle etkin şekilde organize olmuş bir pazarlama departmanının APP indexing’i yönetmekte çok zorlanmayacağı aşikar. Üstelik her iki taraf için de çok ağır iş gücü gerektirmeyen bu implementasyonların bu kadar etkili sonuçlar sağlaması da mobil öncelikli işlerde APP indexing uygulamasını olmazsa olmazlardan biri haline getiriyor.

Uygulama Mağazalarındaki Arama Sonuçları ve SEO

Uygulama mağazalarının web sitenizdeki SEO optimizasyonundan bağımsız çalışacağını düşünürsek, uygulamalar fazlasıyla önemlidir. Uygulama mağazasındaki arama sonuçları, klasik arama motoru aramasından tamamıyla farklıdır. Indexlenmiş bir uygulamanız yoksa, mümkün olduğu kadar çabuk bir tane edinmeniz gerektiğini söyleyebiliriz.

Hangi Faktörler Sıralamada Dikkate Alınıyor?

  1. Kurulum Durumu

Android uygulama, araçlar (gadgets) bölümüne yüklenirken ya da daha önce yüklenmişse, Google’ın arama motoru sonuçlarında görüntülenir. Google (basit olarak) uygulamayı incelemek yerine uygulamanın indirme sayıları, kullanıcının indirme geçmişi ya da eylem geçmişi bölümlerini takip eder.

  1. Teknik Çalışma

Her uygulama yayımcısının arama sonuçlarında yüksek sıra elde etmesi konusundaki yöntemlerin en önemlilerinden biri, APP Indexing konusunda doğru bir teknik çalışma sağlamaktır. Tıpkı, kullanıcılara hoş ve kaliteli içerikler sunmak gibi.

  1. Site Sinyali

Arama sonuçlarında pozisyonlar belirlenirken site sinyali, değişikliğin uygun şekilde entegre edilip edilmediğiyle ve başlık etiketleriyle yakında ilgilidir. Muhtemelen Google’ın deep link sıralama mekanizmalarından biride site sinyalleridir. Yani APP indexing uygulanmış bir uygulama ile web sitesinin farklı olmadığını, ikisininde aynı vücudun farklı uzuvları olduğunu belirtmek isteriz. Bu yüzden web siteleri için geçerli olan sinyaller, kısmen uygulamalar içinde geçerlidir.

APP Indexing Kullanan Yurt Dışından Örnek Markalar

APP Indexing ile güzel başarı yakalayan markalardan birisi etsy.com. Bu çalışma sonrasında günlük mobil trafiklerinde %11, görünürlük (impression) değerlerinde ise %254 artış yakalamayı başarmışlar. Etsy case study diğer detaylar şöyle.

APP Indexing olayını anladık, peki olayı biraz daha detaylandıralım ve Deep Linking’e giriş yapalım.

Deep Linking Nedir? Nasıl Yapılır? Faydaları Nelerdir?

Deep Linking, APP Indexing olayını yaptıktan sonra Google arama sonuçlarından direkt uygulamanıza trafik getirecek olan bir geliştirmedir. APP Indexing ile uygulama anasayfasına gelen kullanıcı Deep Linking entegrasyonu yapıldıysa uygulama içindeki ilgili bölüme direkt giderek daha fazla etkileşim sağlamış oluyor. Eğer kullanıcı uygulamayı yüklemediyse, Deep Linking entegrasyonu aracılığıyla APP Store’un indirme sayfasına yönleniyor.

Özetle; Deep Linking Nasıl Yapılır?

Bu adımları uygulamanızı geliştirirken değerlendirmelisiniz. Adımları takip etmek oldukça basittir, ve Google süreci detaylı olarak belirtmiştir.

Detaylı teknik dokümanlar;

Aynı APP Indexing’te olduğu gibi bu konuda da kolayca Google dökümanlarından faydalanabilirsiniz.Andorid için ve iOS için Deep Linking entegrasyon detayları var. Ayrıca entegrasyonu bitirdiğinizde Androidiçin test etmeniz de gayet kolay. (iOS gelecek)

Adım #1: Hedeflediğiniz her sayfaların web ve APP versiyonunun olduğundan emin olun.
Adım #2: Uygulama sayfasına alternate link ekleyerek web sayfasına ait URL’i belirtin.
Adım #3: Web sayfasına alternate link ekleyerek uygulama sayfasına ait URL’i belirtin.
Adım #4: İlişkili sayfalara ait sitemap XML satırına, alternate link olarak APP link versiyonlarını ekleyin.
Adım #5: Test edin. https://developers.google.com/APP-indexing/android/test

Uygulama ve web sayfalarına rel=”alternate” olacak şekilde URL’leri hatasız eklemelisiniz. Eğer bir hata olursa; Google uygulamayı indexlemeyecektir. Doğru yapılan entegrasyon sonrası ilk iş, web sayfalarınızı hızlı bir şekilde indexletmektir. Hızlı index almak için için öneriler:

Deep Linking Faydaları Nelerdir?

İnsanların mobil uygulamanıza olan bağlılığı artıyor.

Tabi ki, teknolojide her zaman değişim ve ilerleme vardır. Bu gelişmelere ortaya çıkar çıkmaz ayak uydurmaya hazır olmak önemlidir. Yine de, APP indexing avantajları ortada ve SEO başarısı elde etmek isteyenler için avantajlı olarak kalmaya devam edecektir.

Son Olarak Özetleyecek Olursak;

Android uygulaması olan web sitelerinin %30’u Deep Linking entegrasyonunu sağlamış durumda. iOS’ta ise bu durum %19 seviyelerinde.

Deep Link Entegrasyonu Olmadan APP Indexing Örneği

Kullanıcı uygulamayı yüklemediyse APP Store’a yönlendiriliyor ve yükledikten sonra uygulama anasayfasına gidiyor.

Deep Link Entegrasyonu Olan APP Indexing Örneği

Eğer kullanıcı uygulamayı indirmediyse APP Store’dan indiriyor ve sonrasında ilgili deep link sayfasına yönleniyor. Eğer uygulamayı daha önce yüklediyse direkt arama sonuçlarında tıkladığı sayfanın uygulama içindeki karşılığına yönleniyor.

KAYNAK

Exit mobile version