Artırılmış Gerçeklik Nedir? | MEGESOFT
Her ne kadar yazı ve söz ile anlatılması zor olsa da temel olarak artırılmış gerçeklik sanal nesnelerin gerçek görüntü üzerine bindirilmesi anlamına gelmektedir. Bir artırılmış gerçeklik gözlüğü veya akıllı cihazların kameraları vasıtasıyla bakılan herhangi bir ortamda, işaretçinin tanınması ile ekrana önceden tanımlanmış obje veya objelerin basılması işlemi ile artırılmış gerçeklik sağlanmış olur.
Fikri temelleri 1900’lü yılların başında atılan “Artırılmış Gerçeklik”, esas ivmesini 90’lı yıllarda yakaladı. Son olarak 2013’te Google’ın “Google Glass” beta versiyonunu anons etmesiyle artırılmış gerçeklik günlük hayata girme sinyallerini verdi. Artırılmış gerçeklik; günümüzde reklam, eğitim, oyun, sanayi, tasarım ve medikal gibi birçok farklı alanda kullanılmakta.
Artırılmış Gerçeklik Ne Sunacak ?
Uygulamalarının gelişmiş örnekleri, mevcut teknoloji ile 3 boyutlu modeller, video, fotoğraf ve ses içeriklerini, gerçek görüntü üzerine bindirme yeteneğine sahip. Bir işaretçi ve bu işaretçiyi tanıyan akıllı cihazlar ile kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamalarının, yakın gelecekte daha kararlı bir şekilde GPS ve benzeri teknolojiler ile entegre çalışması beklenmekte.
Ayrıca sadece akıllı cihazlarla sınırlı kalmayıp “HMD” adı verilen kişisel gözlüklerin yaygınlaşması da öngörülen bir başka gelişme. Hali hazırda Volkswagen, BMW, Toyota gibi otomotiv devleri, Nivea, Disney gibi firmalar reklam kampanyalarında artırılımış gerçeklik uygulamalarını kullandılar. Bilişim sektörünün iki devi Google ve Microsoft ise bu alana büyük bütçeler ayırarak AR-GE’lerine devam etmekteler.
Artırılmış gerçekliğin sunduğu özellikler günlük hayatta benzersiz bir fayda ve eğlence sağlayabileceği gibi, geleceğin akıllı ev, araba hatta fabrikalarının inşa edilmesinde, reklam, endüstriyel tasarım ve oyun sektöründe de öncü teknolojilerden biri olacak.