Artırılmış Gerçeklikle Alışveriş Çağı
Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ya da karışık gerçeklik gibi konularla ilgilenen herkesin merakla beklediği Magic Leap teknolojisinin yeni bir videosu Çin’de gerçekleştirilen bir konferansta yayınlandı.
Magic Leap yöneticisi Brian Wallace etkinlikte Alibaba yöneticilerinden Chris Tung ile birebir sohbet etti. Alibaba, Magic Leap’e yatırım yapan pek çok ünlü şirketten birisi. Wallace, şirketin, taşınabilir, hafif ve tüm gün takılabilecek bir artırılmış gerçeklik gözlüğü üzerine çalıştığını ve bu gözlüğün gelecekte akıllı telefonların yerini almasını beklediklerini belirtti.
Sesli komut ve artırılmış gerçeklikle alışveriş
Sohbetin ortalarına doğru Wallace Magic Leap’in gizemli artırılmış gerçeklik teknolojisini tanıtan bir video gösterdi. Önceki Magic Leap videolarda daha çok eğlence ve verimlilik alanlarında kullanımı tanıtan Magic Leap bu kez hamile bir annenin yeni bebek odası için Magic Leap üzerinden nasıl alışveriş yaptığını gösterdi. Bu video ayrıca şirketin sesli komut teknolojisinin kullanımını gösterdiği ilk video oldu.
Videoda kullanıcı sesli komutları kullanarak odadaki alanın boyutların ölçüyor daha sonra kullanıcıya o alana uygun seçenekler sunuluyor. Kullanıcı bu seçenekleri tek tek görüntüleyerek odada nasıl durduklarına bakabiliyor. Bulut ve zürafa şeklinde iki lambayı deneyen anne, zürafalı lambada karar kılıyor. Daha sonra lambadaki zürafanın alışveriş tamamlanınca anneye göz kırptığı görülüyor.
Cihaza dair bir bilgi yok
Magic Leap’in yayınladığı her video etkileyici olsa da bu teknolojinin ardında büyük bir gizem yatıyor. Şirket bugüne dek bu videoların çekilmesini mümkün kılan cihaza dair herhangi bir görüntü yayınlamadı.
Şirket yayınladığı her videoda görüntülerin kendi geliştirdikleri artırılmış gerçeklik teknolojisi ile çekildiğini ve hiçbir görsel efekt kullanılmadığını vurguluyor. Önceki videolarda artırılmış gerçeklikle donatılmış bir ofis ve evin içinde uçuşan deniz anaları görülüyordu.