Artırılmış Gerçeklik İle Pazarlama Fırsatları
Artırılmış Gerçeklik Nedir ?
Arttırılmış Gerçeklik veya Sanal Gerçeklik Virtual Realty (VR) olarak isimlendirilen teknoloji, son dönemin en çok konuşulan teknolojilerinden. 3D gözlük aracılığı ile kullanılan sanal gerçeklik teknolojisi, gerçek hayatta var olan yada olmayan yerlerin en az 3 boyutlu olarak bilgisayar ile yeniden oluşturulması sayesinde gerçek gibi deneyimleme imkanı sunan bir teknolojidir.
Artırılmış Gerçekliğin Son Dönem Trendi, Pokemon Go
Son günlerin en çok konuşulan oyunu olan Pokemon Go, esasında bir arttırılmış gerçeklik teknolojisinin ürünü. Yürüdüğünüz ve üzerinde bulunduğunuz cadde ve sokaklarda, orada normalde bulunmayan Pokemon karakterlerini oyunun sanal gerçekliği içerisinde görebiliyorsunuz. Bazen bir park, bazen bir köşe başı, her yerde karşınıza çıkabilir.
Artırılmış Gerçeklik Yeni Bir Teknoloji mi?
Son kullanıcıya ulaşması ve toplum içerisinde konuşuluyor olması yakın zamanlarda olsa bile, arttırılmış gerçeklik teknolojisi kullanılan bir teknoloji. Uçuş simülasyon sistemleri ile pilotlara görece ucuz maliyetlerle uçuş eğitim imkanı sunan sanal gerçeklik veya arttırılmış gerçeklik teknolojisi, gözlem, test, eğlence, tedavi faaliyetleri amacıyla da kendisine kullanım alanı buluyor.
Pazarlamada Sanal – Artırılmış Gerçeklik
Ortaya çıkan ve son kullanıcıya ulaşan her bir yeni teknoloji, doğal olarak markaların radarına takılıyor. Son dönemde 3D gözlük satışlarındaki artış, markaların bu teknolojiye entegre ürünler, tanıtım materyalleri ortaya çıkarmasına sebep oluyor.
3D gözlüğün en fazla kullanım alanı bulduğu oyun sektörü olduğu bir gerçek. Oyun sektörünün tamamen 3D gözlüklere vasıtasıyla arttırılmış gerçekliğe doğru evrilmesi kaçınılmaz gibi görülüyor. Henüz yeni bir teknoloji ve markalar ve sektörler daha yeni kıpırdanmaya başlamışken, arttırılmış gerçeklik teknolojisi gayrimenkul sektöründe kendisine yer bulmaya başladı. Dumankaya firmasından ayrılan kardeşlerden Ali Dumankaya’nın kurmuş olduğu DKY İnşaat, üretmiş olduğu nitelikli konut projelerini, inşaat aşamasında maketten satışı sırasında, 3D gözlük vasıtasıyla sanal olarak tanıtmayı hedefleyerek bu teknolojiyi kullanmaya başladı bile.
Sanal Gerçeklik ile Proje Tanıtımı
Gayrimenkul sektörü, klasik pazarlama faaliyetlerinin çok dışına çıkmayan bir sektör. Firmalar, bütçesine göre basılı ve görsel medya reklamlar ile kendisini ve projelerini tanıtırken, sanal gerçeklik teknolojisinin kullanılabileceği sektörlerin başında geliyor.
Henüz oturuma hazır hale gelmemiş ve maketten satışı gerçekleştirilen konut projeleri, oda sayısı, m2 büyüklükleri, kat manzaraları ve oda dekorasyonlarını sanal gerçeklik sayesinde gözlemleme ve farklı dekorasyon seçeneklerini sanal gerçeklik veya arttırılmış gerçeklik teknolojisi ile deneyimleme imkanı bulunuyor.
Ülkemizde bu teknolojiyi kullanan DKY gibi bir inşaat firması olduğu gibi, bu teknolojiyi geliştiren ve ağırlıkla inşaat firmalarının proje tanıtımlarında destek olan bir Türk girişimi Ar Pandora, İtü Teknokentte kurulup yurt dışına kadar açılmış durumda. Kurucuları içerisinde Alper Güler bulunan Ar Pandora, şimdiden Amerika ve Azerbaycan’da gayrimenkul ve mimari firmalara ürün geliştirmiş. Geliştiren ve kullanan Türk firmaları ülkemizde hali hazırda bulunurken, arttırılmış gerçeklik son dönemlerde gayrimenkul pazarlama ve tanıtımında kendisine daha fazla yer bulacak gibi görülüyor.