DİJİTAL TARAFTAR
11 Haziran 2016Aydın Dijital | Markanın gücü nereden gelir?
11 Haziran 2016Avcılar | Coca-Cola İçerik Bazlı Pazarlama Örnek: Merak Ettim
Avcılar | Coca-Cola İçerik Bazlı Pazarlama Örnek: Merak Ettim
Google gibi otomatik tamamlama özelliğiyle çalışan arama özelliği sayesinde örnek sorulara da sizi yönlendiren platform, verdiği cevaplarla bir yandan da markanın online itibar yönetimine katkı sağlıyor. Kabataslak cevaplardan ziyade video, infografik ve röportajlarla tüketicilere doyurucu ve şeffaf bir yanıt sistemi sunan Coca-Cola müşteri memnuniyetini artırmayı ve böylelikle bu platform üzerinden dijital pazarlama ve reklam faaliyetlerine destek vermeyi amaçlıyor.
Hali hazırda Coca-Cola hakkında en çok sorulan ve Google’a da Coca-Cola yazdığınızda karşınıza çıkan en popüler soruların cevaplarını birinci ağızdan veren markanın “şeffaf, güvenilir ve tüketici dostu marka” imajını perçinlemeye çalıştığı gözden kaçmıyor. “Coca-Cola’nın içinde ne var?”, “Coca-Cola’nın İsrail’e yardım yaptığı doğru mu?”, “Coca-Cola’nın içinde fare kanı/idrarı var mı?” gibi herkesin birbirine sorduğu ve Coca-Cola’nın en fazla eleştirildiği yanları marka böylelikle ele güne karşı savunup aydınlatırken bir yandan da Coca-Cola markasının algısını negatif veya nötrden pozitife çevirme yolunda da önemli bir adım atmış oluyor.
Avcılar | Coca-Cola “Merak Ettim” projesinde “yanlış bilinen doğrular”ı aydınlatmak için yola çıkmış gibi gözükse de projenin satır aralarında stratejik bir içerik pazarlaması kampanyası gizli. Coca-Cola bu dijital platform için onlarca içerik üretip konsepte başarıyla yedirirken bir yandan da marka algısını yüceltme ve online itibarını koruma amacı da “Merak Ettim”i dijital pazarlama alanında daha önemli bir noktaya getiriyor.