Y kuşağını içerik ile yakalamak
12 Mayıs 20162016 Dünyada Ve Türkiye’de Dijital, Mobil Ve Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri
17 Mayıs 2016Başarılı Markaların Vazgeçilmezi: Dijital Pazarlama
Yeni dünya düzeninde, güç kavramının şekil değiştirdiğini ve yeni bir anlam kazandığını söyleyebiliriz. Özellikle markalar için güçlü olmak, prestij kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak eskisi kadar kolay değil. Dijital platformların ve sosyal medyanın gelişmesiyle birlikte, markalar için işlerin kolaylaşacağı düşünülmüştü; ancak daha sonra hesaba katılmayan bazı gerçekler ortaya çıktı. Dijital platformlar, kullanıcıların “seçici” olma haklarını, “beğenmeme ve eleştirme” haklarıyla destekler konuma geldi. Sayısız alternatif ve özgür ifade şansı, markalara yönelik “serbest atış” alanını genişletti. Böyle bir ortamda sağlam bir marka duruşu yaratmak, marka değerini yükseltmek ve hatta “lovemark” olmak gerçekten zor. İşte bu noktada, dijital pazarlamanın önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Son yıllarda yükselişe geçen dijital pazarlama trendinin 2016 yılında da etkili olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Peki etkili bir dijital pazarlama, markalar için hangi avantajları sağlar? İşte yanıtı…
Yüksek müşteri etkileşimi ve şeffaflık: Günümüzde internet kullanıcılarının neredeyse hepsi en az bir sosyal medya hesabına sahip. Kullanıcılar hem kişisel hesaplarından hem de oluşturulan şirket hesaplarından paylaşımda bulunuyor ve diğer hesaplardan yapılan paylaşımları dikkatle takip ediyor. Durum böyle olunca, amaç ve hedef kitle ne olursa olsun, hedef kitleye ulaşmak kolaylaşıyor. Markalar için hedef kitleye ulaşıp ürünün ya da hizmetin tanıtımını yapmak, ayrıca müşterilerden gelen tepkileri ölçmek dijital pazarlama sayesinde mümkün oluyor.
Arama motorlarında yükseliş: Dünyanın en çok kullanılan arama motoru olan Google’da, dakikada 4 milyon arama yapılıyor. Sadece bu bilgi bile, Google’ın ürün pazarlamak için ideal bir kanal olduğu ortaya koyuyor. Arama motoru pazarlaması (SEM) ve arama motoru optimizasyonu (SEO) sayesinde, aratılan ürünler ya da hizmetler, arayan kişinin karşısına kolaylıkla çıkarılabiliyor. Bu sayede fazla para harcamadan, hedefli ve ölçülebilir pazarlama yapmak kolaylaşıyor. Örneğin, teknoloji seven birisiniz, iPhone 6 Plus almak istiyorsunuz ve almadan önce ürünü araştırmak istiyorsunuz. Bunun için ilk yapacağınız iş, çok büyük bir ihtimalle aradığınız telefon modelini Google’da aramak olacaktır. Google’da arama yaptıktan sonra yeterli bilgiye sahip olup ürünü online olarak temin edebilirsiniz. Dijital pazarlamanın sunduğu bu imkanları değerlendirmek hem kullanıcılar için hem de markalar için büyük bir avantaj.
Marka bilinirliğinin artırılması: Günümüzde hemen hemen herkesin evinde bilgisayar, cep telefonu ya da tablet bulunuyor. Gündemi ve merak ettiklerimizi internet erişimi olan cihazlardan takip ediyoruz. Örneğin, yaptıkları açıklamaya göre hurriyet.com.tr’nin aylık tekil ziyaretçi sayısı 35 milyon yani Türkiye’de neredeyse her 2 kişiden 1’i hurriyet.com.tr’den haber okuyor. Bu haber sitesinde yayınlanan bir reklam, marka bilinirliğini artırmak için çok iyi bir kaynak, en güzeli ise kaç kişiye ulaştığını bilip buna göre ücret ödemeniz.
Hedeflenebilir reklamlar: Özellikle işiniz B2B (business-to-business) ise, doğru yerlere reklam vermek çok önemli bir hal alıyor. Kısıtlı olan hedef kitlesinde, verdiğiniz ürün veya hizmet ile ilgili içerikler paylaşan sitelerde reklam vermek, sizin için müşteri artırma ve marka bilinirliği artırmak için çok anlamı bir yol olabilir. Örneğin, gıda makinesi pazarlayan bir şirket iseniz, gıda makinelerinin üretimi konusunda yazılar yazılan, ürünler paylaşılan bir yerde bulunmak doğru bir yöntemdir. Bu sayede, reklamları konu ile ilgilenmeyen kişilere göstermemiş olup doğru hedef kitlesine ulaşmış olursunuz.
Yeniden pazarlama şansı: Daha önce girdiğiniz bir sitede incelediğiniz ürünler ya da benzerleri, bir başka siteyi gezerken de karşınıza çıkıyor mu? İlgi alanlarınıza hitaben reklamlarla sık sık karşılaşıyor musunuz? Cevabınız evet ise, yeniden pazarlamanın yani re-marketing’in hedefi olmuşsunuz demektir. Re-marketing sayesinde siteye daha önce gelmiş, yani marka ile bir şekilde iletişime geçmiş kişileri yine başka sitelerde (haber siteleri, forumlar, sözlükler vb.) marka ile ilgili reklamları göstererek hedefleyebiliyorsunuz. Bu sayede, marka bilinirliğinizi artırırken, satış yapma olasılığını da artırıyorsunuz.
Ölçülebilir performans ve analiz şansı: Geleneksel pazarlamaya göre dijital pazarlamada performans ölçmek çok daha kolay. Bir televizyon reklamını ele alırsak; reklamı hedef kitlenizden kaç kişinin gördüğünü ancak size gelen verilere göre tahmin etmeye çalışırsınız ve sonuç olarak markanızla ilgili ne kadar etkileşim sağlanmış net olarak bilemezsiniz. Dijital pazarlamada ise durum tam tersi. Google Analytics ya da benzer bir analiz aracı ile yaptığınız kampanyaların performansını ve sonundaki dönüşleri çok net bir şekilde öğrenebilirsiniz. Örneğin, reklamınızı kaç kişinin gördüğünü bunun sonucunda siteyi kaç kişinin ziyaret ettiğini, kaç sayfa gezdiklerini ve sitede ne kadar kaldıklarını çok kolay bir biçimde görüp performansı ölçebilirsiniz.
Tüm bu imkanlar, doğru bir dijital pazarlama yönetimiyle, markalara avantaj sağlayacak şekilde kullanılabilir. Önemli olan bu konuda MEGESOFT’un uzmanlaşmış ekibinden yardım almak ve markayı dijital dünyanın gerekliliklerine uygun şekilde konumlandırmaktır.