Dijital Markanızı Oluştururken Kaçınmanız Gereken Hatalar
İşinizi dijital dünyaya taşımanın ne kadar önemli olduğunun artık farkındasınızdır. Kendi markanız üzerinde yoğunlaşırken özellikle dikkat etmeniz gereken bir kaç husustan bahsedeceğiz bugün. Gelin hep beraber dijital markanızı oluştururken kaçınmanız gereken hatalara bakalım.
Detaylara Odaklanmış Bir Plan
Kendi markanızı oluştururken aslında odaklanmanız gereken şeyler gerçekten en önemli özellikleriniz. Detaylara fazlaca odaklandığınız planlara aslında ihtiyacınız yok, asıl ihtiyacınız olan şey eleştirel düşünme özelliğinizi geliştirmeniz. Yeni bir kampanyanızı tanıtırken ya da yeni bir iş kurarken aslında adım adım onu nasıl öne çıkaracağınıza dair plan oluşturmanız.
Sosyal Mecralarda Fazla Aktif Olmak
Sosyal mecralarda normalden fazla gönderi yayınlamak sizi güncel kılmaz, aksine insanlar sürekli sizin mesajlarınıza maruz kaldığı için sıkılırlar ve bir anda kendinizi spam içerik olarak bulursunuz. Bu senaryo elbette hiç birimizin hoşuna gitmemiştir. Özellikle Facebook ve benzeri platformlarda sürekli gönderi yayınlamak yerine, hedef kitlenize uygun içeriklerle daha fazla etkileşim alabileceğiniz vakitlerde onları yakalayabilirsiniz.
Zorlamak
Her atışın basket olmasının imkansızlığı gibi sosyal mecralarda da hiç kimsenin karnesi AA’lar ile dolu değildir. Eğer bir kampanyanız kötüye gidiyor ve siz bunun farkındaysanız aslında yapmanız gereken düzeltmek için elinizden geleni yaptıktan sonra hala başarılı olamıyorsanız daha fazla zaman ve enerji harcamamanızdır. Unutmayın kendi ellerimizle yaptığımız her hata aslında bizim için bir deneyim ve öğrenme fırsatıdır.
Her Platforma Odaklanmaya Çalışmak
Her nasıl ki bir anda bir çok şeye odaklandığımız zaman aslında hiç birisine tam anlamıyla odaklanmamış oluyoruz, markanız için bir çok platforma odaklandığınız zaman belki de markanız için uygun olan platforma daha fazla önem göstermediğiniz için başarıyı kaçırmış oluyorsunuz. Bu nedenle önem sıralaması yaparak markanız için uygun platformlara daha fazla odaklanırsanız hedef kitleniz ile etkileşimde kalma şansınız daha da fazlalaşır.
Herkesi Memnun Etmeye Çalışmak
Bu madde tam olarak imkansızlığın tanımı aslında. Evet herkesin memnun olduğu bir denklem yok. Bu nedenle markanız için çalışmaya başladığınızda altın harflerle yazarak başucunuza asmanız gereken kural bu olmalı. Zaten bu nedenle ‘hedef kitle’ var ve markalar hedef kitlelerini memnun etmeye çalışmalı. Ürünleriniz ile nasıl memnun edersiniz, bunu düşünün.
Kalite Yerine Rakamlara Odaklanmak
Twitter takipçi sayınız ya da Facebook’ta ki beğeni sayınız..Günün sonunda sizi kurtaran Facebook’ta beğenenler değil gerçekten sayfanızı ziyaret ederek markanızla etkileşim kuranlar, sizin marka mesajını doğru ilettiğiniz kişiler olacak. Eğer istediğiniz sadakatse, sayıların heyecanına kapılmak yerine mesajının kalitesine odaklanın.