Perakendeciler İçin Büyümenin Yolu E-ticaret
27 Temmuz 2016Prestashop Türkiye | MEGESOFT
27 Temmuz 2016E-ticaretin Ekonomik Hayata Faydaları
E-ticaretin Ekonomik Hayata Faydaları
İnternet kullanımının artması ve bilgisayarların yaygınlaşması ticaretin yeni bir hal alarak internet üzerinden yapılmasına olanak sağlamıştır. E-ticaret mal ve hizmetlerin internet üzerinden alım, satım işlemlerinin yapılması ancak fiziksel mağazalara oranla daha düşük maliyetlerde gerçekleştirilmesidir.
E-ticaretin Ekonomik Hayata Faydaları
E-ticaretin sadece sosyal hayata değil ekonomik hayata da birçok etkisi yer almaktadır. E-ticaretin ekonomik hayata getirdiği etkileri tekelde toplamak zor olsa da ticari hayatta yer alan tüm alanları etkilediği bilinmektedir. E-ticaretin büyümesi ve gelişmesiyle beraber ticaretin yeni hali ve kurallarında da büyük değişimler söz konusu olmuştur fakat bu değişimden özellikle iş hayatımızdaki bazı alanlar büyük ölçüde etkilenmişlerdir.
Peki E-ticaretin Ekonomik Hayata Faydaları Nelerdir?
- Dijital pazarlama, satış ve promosyonları sayesinde hem daha hızlı hem de daha çok kişi ye erişme imkânı sağlamaktadır,
- Fiziksel mağazadaki giderler ( elektrik, kira, çalışan ödemeleri, su vb.) e-ticaret sayesinde minimum indirilmiştir,
- Muhasebe işlemlerinin web siteler tarafından yürütülmesine olanak sağlamıştır,
- Bunun haricinde fayda sağladığı diğer alanlar; Servis ve bakım,
- Kargo ve Taşımacılık,
- Kamu işlemleri,
- Yatırım ve sigorta işlemleri,
- AR-GE çalışmaları,
- Kamu ve Özel hizmetlerden yarar sağlama,
- Elektronik ürünlerin ticareti,
- Anlaşmazlıkların ortadan kaldırılması,
- Vergi, gümrük işlemleri,
- Sipariş ve ödeme aşamaları gibi daha birçok alanda kullanıcılara fayda sağlamaktadır.
E-ticaretin kendilerine sunduğu avantajları bilen ve bunlardan fayda sağlayan girişimciler işlerinde çok daha hızlı başarılı olmaktadır. Sektörde büyümenin ve rakiplere fark atmanın bir yolu da budur. E-ticaret kullanıcılarına hızlı alışveriş imkânı sağlarken aynı zaman da mekâna bağlı kalmadan alışveriş yapma olanağı da sunmaktadır.
OECD tarafından 1999 senesine yapılan araştırma sonuçlarına bağlı olarak e-ticaret ekonomik ve sosyal anlamada büyük değişikliklere yol açmış, şirketler arasında ki rekabete yeni bir hız kazandırmış, maliyetleri en az seviyeye indirmiş, kullanıcılara geniş ürün yelpazesi sunmuştur. Bunların yanı sıra verilere ilişkin diğer sonuçlara göre sürekli alışveriş imkânı sağlamakta, pazarın büyümesine katkı sağlamakta, müşteri deneyimlerine zemin oluşturmakta ve müşteri algısını ön plana çıkarmaktadır yani kısaca açıklayacak olursak e-ticaret her alanda avantaj sağlamaktadır ancak dezavantajları da yer almaktadır.