Facebook Reklamları Artık Platforma Üye Olmayanları Da Hedefleyecek
1,6 milyarı aşkın faal kullanıcıya sahip Facebook, kendisine son çeyrekte 5 milyar dolardan fazla bir gelir kazandıran reklam ağıyla varlığını paraya dönüştürmeyi en iyi başarmış girişimlerden biri şüphesiz.
Facebook Audience Network ile üyelerine üçüncü parti internet siteleri ve mobil uygulamalardan gösterdiği reklamlarla hem dünyalığını hem ahretliğini çoktan yapan platformun bu kadarıyla yetineceğini düşündüyseniz sektörün dinamiklerine biraz iyi niyetli yaklaştınız zira Facebook, şu sıralar üyesi olmayanları da hedeflemek için kolları sıvadı.
Cookie takibinin yanı sıra üye veritabanını kullanarak kimlerin hangi ilgi alanlarına sahip olduklarını ve neden belirli sitelerde olduklarını anlayıp ona göre hedefleme yapmasını sağlayacak sağlam temelli tahminler için örüntüler oluşturup reklamlarını platforma üye olmayanlara ulaştırmak için çalışmalara başlayan Facebook, böylelikle bir yandan kârını diğer yandan ise sunduğu reklamların da kalitesini artırmayı planlıyor.
Şüphesiz, iş insanların internet gezintisi alışkanlıkları olduğunda Google’ın söylecekleri de Facebook’unkilerden az değil. Ancak işin sosyal kısmına Google’a kıyasla çok daha hâkim olduğu düşünülecek olursa, bu adımın platforma Google ile rekabetinde önemli bir koz sağlaması olası.
Google ile Facebook arasındaki çekişmenin sonu nereye giderse gitsin, biz internet kullanıcıları ilgilendiren tek ve en önemli detay ise şu: Eğer bugüne kadar Facebook’a üye olmaktan imtina ettiyseniz artık pes etme zamanı geldi. Sosyal ağın parçası olun veya olmayın, Facebook sizi de bulacak.