Ürünlerinizin Kaliteli Olduğunu E-Ticaret’te Nasıl Gösterebilirsiniz?
23 Ağustos 2016Etkili Bir Web Sitesi İçin Hangi Renkler Seçilmeli ?
23 Ağustos 2016Geçerliliğini Yitiren SEO Teknikleri
Geçerliliğini Yitiren SEO Teknikleri
Geçmiş zamanlarda etkili olduğu yüzlerce kez denenen bir çok SEO tekniği, kendisini her zaman yenileyen ve internet dünyasının her zaman son trendlerini belirleyen Google’ın uyguladığı güncellemeler sayesinde günümüzün seo kavramını yani optimizasyon anlayışında gereksiz ve hatta çoğu zaman faydadan çok zarar veren uygulamalar haline geldiğini belirtmek isteriz. Bu çalışmaların bir kısmını sitenizin arama motorları gözündeki yerini düşünürseniz uzak durmanız gerektiğini belirtmek isteriz.
SEO kavramını daha modern bir bakış açısıyla değerlendirilmeli, günümüz şartlarına ve trendlerine uygun bir metodlar ile uygulamalısınız. En son çıkan Google algoritmaları ile günümüzde etkinliği azalan, yok olan veya fayda yerine daha çok zarara sebep olan geçerliliğini yitirmiş SEO tekniklerini sizler için aşağıda derledik.
Domain-Anahtar Kelime Eşleşmesi
Google arama motorunu kullanan ve bu arama motoru üzerinden arama yapan birisi olarak karşılaştığınız sonuçlarda “ucuztatil.com, enucuzakillitelefon.net” gibi domain adreslerine sahip web siteleri ile karşılaştığınızı düşünün. İnternet dünyasının 5-10 yıl öncesi yakın tarihini düşündüğümüzde, internet üzerinden alış veriş yapan e-ticaret müşterilerinin çoğu için bu tip domainlere ait olan bu tür siteleri bir markayı veya kurumsal bir kuruluşu çağrıştırmaktan çok internet dolandırıcıları anlamına geliyor.
Gerçek ve orijinal marka isimleri gibi görünmeyen, şikayet ve önerilerin yapıldığı blog ve diğer sitelerde adı sanı geçmeyen, daha önce hiç bir şekilde ticari işlem yapmadığımız sitelere ait olan bu tip domainlere ait web siteleri doğal arama sonuçlarında ne kadar üstte yer alırsa alsın son kullanıcının zihninde soru işareti oluşturmaktan öteye gidemiyor.
Her geçen gün daha fazla bilinçlenen internet kullanıcıları, bu tür domainlere sahip web sitelerin tamamen arama sonuçları sıralamalarında üst sıralarda yer almak için kullanıldığını fark ettiği için, dolaylı olarak tamamen anahtar kelime eşleşmesini hedefleyen web siteleri ile başarılı olmak da güçleşiyor. Ama şunu belirtmek isteriz ki, hala birkaç istisna olduğunu da söylemek lazım…
2006 yılından günümüze kadar olan zaman dilimi içerisinde edindiğimiz tecrübe bize şunu ifade ediyor. Tamamen anahtar kelime eşleşmesi adına satın alınan domainlerin Google bazlı olarak yapılan arama sonuçlarında üst sıralarda yer alınmasını sağlasa dahi bunun SEO anlamında bir başarı olduğu söylemek doğru bir kavram değil.
Çünkü bu tip domain adresine sahip web sitelerinin SEO açısından başarı sağlandığını söyleyebilmek için müşteri potansiyelinin ve satışların artması, web sitesi sayesinde satış yapan firmanın kâr marjını yükseltmesi gerekir. Google arama sonuçlarında yer alan sitelerin domain adreslerine bakıp bir “marka” durumu ile karşılaşan internet kullanıcıları, bu tip web sitelerinden alış veriş yapmayı daha güvenilir bir seçenek olarak görürler.
İnsanlara güven sağlamayan, tasarım ve görsellik açısından elit olmayan ve uzun anahtar kelime öbeklerinden ibaret olan domain adresine sahip olan web siteleri ile ne kadar üst sıralarda yer alırsanız alın internet kullanıcıları size “güven” duymadığı sürece bu durumu bir avantaja dönüştüremezsiniz.
Trafik Odaklı Anahtar Kelime Çalışmaları
Var olan e-ticaret veya kurumsal web sitenizin daha çok ziyaretçi alması, satışını gerçekleştirmek istediğiniz ürünleri satmak için bir adım önde olmanız anlamına gelir. Ancak, ziyaretçi sayınız artarken ve her geçen gün yoğunlaşan trafiğin potansiyel müşteri kitleniz olduğundan nasıl emin olabilirsiniz?
Google arama motoru üzerinden yapılan aramalara sonuçlarına bakarak, bu aramalardan elde edilen sonuçlar ile başlıkları ilişkilendirmeye çalışmak ve sitenize ait içerikleri de tamamen bu aramalara endeksli şekilde strateji geliştirmek SEO mantığı açısından oldukça eski bir düşünce biçimidir. Alakalı ve alakasız yüzlerce ziyaretçiyle web trafiğini arttırmaya çalışmaktansa, tamamen sonuç odaklı hedef müşteri kitlesine gerçek içerikler üretmek ve SEO çalışmalarınızda bu doğrultu üzerinden yön vermek günümüz şartlarında çok daha olumlu ve gerçekçi sonuçlar sağlayacaktır.
Bu durumu bir örnek ile belirtmek gerekirse, tıpkı bir AdWords reklamında kullanılacak “slogan” gibi, içeriklerin kullanıcıya bir mesaj verecek şekilde oluşturulması hedeflenen anahtar kelimeler üzerine yapılacak SEO çalışmalarının etkisini katlayacaktır.
Abartılmış Anchor Text İçerikleri
Şunu belirtmek isteriz ki, Anchor text kullanımının SEO çalışmaları açısından pozitif katkı sağlayan bir eylem olduğu 2014 yılının ortalarına kadar geçerli bir eylem olduğu bir gerçekti. Son birkaç sene içinde özellikle 2015 yılı itibariyle Google bu çalışmaların etkinliğini kısıtladı ve abartılmış anchor text kullanan siteleri “Spammer” olarak tanımlayabileceğiyle ilgili içerikler yayımladı.
Anchor text kullanımından tamamen vazgeçin demiyoruz ama, abartıya kaçanlar için bir aba altından sopa gösterilen bu durumda, site içerisinde tolere edilebilecek düzeyde “uygun şekilde konumlandırılması ve kullanıcıya kolaylık sağlaması” durumunda herhangi bir sorunla karşılaşmazsınız. Ancak bazen bu işi bildiğini “göstermek” için anchor text kullanan ve bunu da abartılı olarak kullanan site yöneticileri, anchor text içeriklerini düzensiz bir şekilde kullanıyor ve bu durum çoğu zaman sitenin ceza yeme potansiyelini yüksek bir duruma sebep oluyor.
İşte tam olarak sorun burada başlıyor. Bu işlemin sadece arama motorları için yapılması ve ziyaretçilerin gözünden saklama amacıyla fontun gizlenmesi, bunun en bilinen bir örneği. Unutmayın ki, yapay zekaya sahip olan Google’ın artık bu tip basit hesapları da gözden kaçırmadığını unutmayın.
Her Anahtar Kelime İçin Ayrı Bir Sayfa
Sitenizi arama motorlarında uçuşa geçireceğini inandığınız, her anahtar kelime için ayrı ve yeni bir sayfa oluşturulması bugün hala bir çok web site yöneticisinin başvurduğu ve başarıdan başarıya koşacağını sanıp işe yaramayan geçerliliğini yitirmiş SEO taktiklerinden biridir.
Düşünsenize birden fazla markaya ve modellere ait yedek parça satışı yapan bir e-ticaret sitenizin olduğunu. Her bir anahtar kelime varyasyonu için her kelimeye ayrı çalışma yapmak ve her kelime için yeni bir sayfa oluşturmak uzunca bir süre çoğu site sahibinin favori taktiği olmuştu. Tüm bu anahtar kelime yoğunluğunu tek sayfaya yönlendirmek için uzmanlık ve deneyim gerektiği ve yoğun bir iş gücü gerektirdiği gibi, bu deneyim ve bilgi birikime de herkes sahip olmadığı için cazip görülen bu taktik 4-5 yıl öncesine kadar işe yarıyormuş “gibi” görünüyordu.
İşe yarıyormuş gibi göründüğü için diyoruz çünkü, işlevsellikten ve zaman kullanımından ödün verilen bu SEO mantığı beraberinde hatırı sayılır bir iş yükü gerektirse de, bazı web site yöneticileri sonuç alma olasılığı inancı ile artık işe yaramayan yöntemlerle her anahtar kelime için yeni bir sayfa oluşturmaya devam ediyor. Bu işlem sunucu optimizasyonu ve web sitenizin açılış sayfasında dışarıdan içeriye çektiği kodları da hesaba katarsak site açılış hızında gözle görülür bir gecikme yaratacaktır.
Google ise Hummingbird güncellemesi ile daha akıllı hale geldi ve başlık eşleştirme modelli gibi bir sıralama anlayışını benimsedi. Google üzerinden yapılan “gerçek aramalar” tüm bu kelimeler için ayrı ayrı sayfalar oluşturmak yerine bu kelimelerin tamamını hedef alan tek bir sayfa oluşturmak çok daha akıllıca olacaktır.
Satın Alınan Back Linkler
Aman diyoruz, başka birşey demiyoruz. Çünkü, ücret karşılığı satın alınan linkler, SEO işlemleri ile belirli bir konuma gelmek isteyen ve hedeflerine sağlam adımlarla ulaşmak isteyen tüm web site yöneticilerinin kesinlikle uzak durması gereken tehlikeli bir işlemdir. Bu zamana kadar Google tarafından doğrudan blacklist ile cezalandırılan bu uygulama, yapılan yeni güncellemeler ile üzerinde daha sıkı önlemler alınan taktik.
Webmaster sitelerinde sürekli olarak karşılaştığımız; “PageRank değeri 8 olan siteden ucuz linkler, 10 yıllık domain olupse otoritesi yüksek 100 siteden güvenilir backlink paketi” şeklindeki reklamlara kanmayın. Zira bu linkler Google tarafından artık hesaba katılmadığı gibi, sitenize yarardan çok zarar vermesi yüksek bir durum. Unutmadan belirtelim ki, artık PageRank sistemi Google tarafından kullanılmıyor.
Mikro Siteler
İnternet dünyasına yeni adım atmış ve belirli hamleler ile sağlam adım atmak isteyen, özellikle henüz yolun başında olan siteler için SEO çalışmalarında düşük arama hacmine sahip ancak toplandığında büyük bir trafik vaat eden kelimelere yönelik çalışmalar yapmak, akıllıca bir strateji olabilir. Ancak, bu tip mikro siteler için yapılan SEO çalışmaları tamamen anahtar kelime öbekleri içeren uzun domainler satın almak ve bir sürü web sitesi yaparak sonuç elde etmeye çalışmak, yazlık lastikler ile buzlu yokuşu çıkmaya çalışmak gibi birşey.
Nedeni ise, düşük arama hacmine sahip kelimeleri de dahil etmek ile her kelime için ayrı siteler açmak ve ayrıca bu sitelere tamamen anahtar kelime içerecek şekilde domain adresleri almak birbirinden oldukça ayrı bir durumdur.
Onlarca domainle uğraşmak, boş yere para ve zaman harcamanın yanı sıra, tek bir site üzerinde emek harcamak, güçlü ve güvenilir domaine sahip olmak için yoğun bir emeğe ihtiyaç vardır. Kısıtlı ve bir o kadar değerli zamanınızı tek bir site için harcamak varken, tamamı değersiz olacak bir sürü site için neden emek harcamak gereksiz bir olgu.
Şunu da belirtmek isteriz ki, zaten belli bir yerden sonra satış yaptığınız ve otorite sahibi olmuş olan gerçek siteniz, bu kalitesiz mikro sitelerden elde edilen linklerden de fayda sağlamayacaktır.