Twitter’da Pokemon Go Fırtınası Esiyor
13 Temmuz 2016
Sosyal Medya’da İkna Yöntemleri
13 Temmuz 2016

Girişimciler İçin Sosyal Medya Önerileri

Girişimciler İçin Sosyal Medya Önerileri

Coco Cola’nın ürünlerinin üzerine Türk isimleri yazması ilk başta birçok profesyonel tarafından gayet bayağı bir fikir olarak görülmüştü. Ardından bu yeni kampanya girişimi Coca Cola Türkiye’nin yağmur gibi Hashtag kullanımlarında ve sosyal mecralar üzerinde büyümesini sağladı. Bakkal Remzi Amca’ya her yolu düşen, en azından kendi isminin olduğu bir Cola’ya sahip olmak için elini cüzdanına atıyor yada bulduğu yerde fotoğrafını çekiyordu.

Şimdi, bunun bir reklam kampanyası değil de gerçekten bir girişim için kullanılan temel kampanya olduğunu düşünün. Bu kampanya çok kısa bir süre içerisinde sizce de çığ gibi büyümeyecek miydi? Ülkemizde ne yazık ki sosyal medya yolu ile sıfırdan zirveye taşınan girişimler konusunda oldukça az girişim bulunuyor. Yine de bunların sayısı gerçekten düşündüğünüzden az değil.

Sosyal medya ile bir girişime can vermek demek, o girişimin insanlara dijital ortam ile hitap etmesi demek. Bu sayede bolca feedback ve potansiyel müşteriler ile kesilmeyecek bir inşaatın ilk küreğini daldırmak demektir. Sanırım bir girişim için sosyal medyanın ne denli önemli olduğuna bu kısa satırlar ile bir kere daha dikkat çekmeyi başarmışızdır. Şimdi ise bir girişimi sosyal medya ile zirveye taşımak isteyenlere birbirinden kıymetli ve temel 7 tavsiyeyi paylaşalım;

1. Önce Strateji Sonra Hesaplar

İlk olarak girişiminizi alıp bir masaya yatırın. Sonra bu girişiminiz için bazı belli başlı sosyal medya stratejilerini inceleyerek size en uygun olanı bulun. Hatta daha iyisini yapmak istiyorsanız kendiniz kendi stratejinizi üretmelisiniz. Hemen her marka günümüzde sosyal medyayı kullanıyor.

Bazı markalar parlarken bazıları ise yerin dibini boyluyor. Sizin sevdiğiniz ve gerçekten beğenerek takip ettiğiniz markalar sosyal medya üzerinde neler yapıyor ve neler yaparak insanların dikkatini daha kolay çekiyor?

Hangi hareketleri onları daha iyi bir yere götürürken hangi hareketleri olmasa daha iyi olabilirdi? Bunları elbette birebir kendi girişiminiz için kopyalamanız gerekmiyor. Tek yapmanız gereken ilham almak ve kendi girişiminizi de düşünerek buna uygun bir sosyal medya stratejisini kafanızda oluşturmak.

2. Girişiminiz için Doğru Sosyal Platformları Belirleyin

Facebook’un istediği kadar zilyonlarca kullanıcı olsun. Şayet sizin girişiminizin yıldızının parlayacağı alan Facebook değilse o halde tüm çalışmalarınızı Facebook’dan yapmayı bırakın. Örneğin bugün birçok tren, moda ve bakım üzerine meydana gelen girişimlerin tamamı asıl olarak Instagram ve Pinterest’i kendisine hedef edinirler.

Bu mecralar üzerinden daha görsel şekilde sosyal medya kampanyalarına imza atarlar. Bu önemli bir detay fakat asıl önemli detay ise bayanların büyük bir kısmının burayı tercih etmesidir. Bunun gibi sizin alanınızın hangisinde ilgi çekeceğini bulmanız ve bu sosyal platformlardan işe başlamanız gerekiyor.

Elbette girişiminizin bir Facebook sayfası da olabilir fakat Instagram’da kitleniz sizi beklerken Facebook’da çay içmenizin hiçbir manası yoktur. Doğru kitleyi, doğru paylaşım alanını belirleyene kadar sosyal hesaplarınızı oluşturmayın.

3. Sosyal Medyayı Müşteri Hizmetleri için Kullanın

Türkiye’de en sık aradığımız müşteri hizmetlerinin GSM operatörleri olduğunu biliyor muydunuz? Hadi itiraf edelim, hangi operatörde olursak olalım mutlaka bu alanda bir şeyler ters gidiyor. Akabinde bizler de belirlenen müşteri hizmetleri numarasını arayarak dakikalarca süren bir bekleyişin içerisine giriyoruz. En azından giriyorduk diyelim, artık ülkemiz kullanıcılarının büyük bir kısmı bu tür sorunlarını Twitter üzerinden halletmeyi daha uygun görüyor.

Siz de masraflarınızı azaltmak ve çok daha hızlı şekilde cevaplar ve çözümler üretebilmek adına sosyal medyayı müşteri hizmetleri olarak kullanacak imajı sağlamalısınız. Bunun yanı sıra elbette diğer geleneksel iletişim yollarını da atlamamak gerekiyor.

4. Ekibinize Yeni Biri mi Lazım, Sosyal medyaya bakın.

Yeni bir girişimin tohumları atıldıktan sonra sürekli olarak gelişmesi için ihtiyaçları da artar. Bu ihtiyaçların tamamının karşılanması için ise yeni ekip arkadaşlarına duyulan ihtiyaç artar. Böyle bir durumda gidip hemen ilan siteleri aracılığı ile kendinize bir ekip arkadaşı aramak yerine kendi takipçi çevreniz içerisinden birini işçi olarak arayabilirsiniz.

Özellikle geniş bir kitleniz varsa bu size çok daha büyük bir zaman kazandıracaktır. Birçok girişimci bu noktayı atlıyor olsa da sizi sosyal mecralar üzerinden takip eden biri sizin markanız veya girişiminize de değer veriyor demektir. Sizin hakkında hiç fikir sahibi olmayan birini mi yoksa sürekli olarak takipçiniz olan birini mi ekibinizin arasında görmek istersiniz?

5. Kapalı Kapıların Arkasını Gösterin

Ülkemizde bir zamanlar sorunlu sektörlerden biri de Web Hosting yani barındırma hizmetiydi. Bu işe birçok firma el atıyor fakat çok azı gerçekten sosyal medyayı kullanıyordu. Sonuç olarak sosyal medya ile girişimini büyütmeye çalışan bir firma sürekli yeni ekledikleri sunucuların, sunucuların barındığı ortamın, müşteri hizmetlerinin çalışma anlarının görsellerini paylaşmaya başladı.

Bu karelere tanıklık eden herkes aslında bir yerde de bu firmanın kalitesi hakkında ön fikir sahibi olmuştu.

Sonuç olarak bu firma sosyal medya üzerinde hala aynı tutumunu devam ettiriyor. Bugün web barındırma hizmeti konusundaki sıkıntılar aşıldı ve sayısız yerli ve yabancı firma bulunuyor. Yine de günümüzde birçok kişi özellikle sosyal medya ile entegreli olarak çalışan, kapalı kapılar ardını gösteren ve müşteri hizmetleri yardımını sosyal medya üzerinde sunan bu firma ile çalışmayı seçiyor.

6. Değişim ve Gelişim

Hem biçim olarak hem de anlam olarak birbirlerine son derece yakın olan bu kelimelerin arasında keskin bir farklılık vardır. Değişim hemen her alanda görülür. Değişim kötü de olabilir iyi de olabilir oysa gelişim daima iyi yönde olandır.

Girişiminiz zaman geçtikçe değişecektir. Bu değişimi de gelişim ile dengelemek gerekir. Bu nedenle sosyal medya stratejinizi sürekli ve ısrarlı şekilde aynı tutmayın. Yeniliklere açık olun ve girişiminizi daha çok insana ulaştırmak için elinizden gelenin en iyisini yapın.

Yukarıda 5. Maddede verdiğimiz örnekteki firma eski bir geleneğini hala sürdürüyor olabilir ancak bunun yanı sıra da birçok farklı stratejisini de geliştiriyor ve müşterilerine sunuyor. Siz de gelişen tarafta olun. Sadece değişim çoğu zaman kazandırmayabilir.

7. Denerim demeyin, deneyin

Hem girişiminiz hem de sosyal medya gelişiminiz açısından en önemli şeylerden biri de deneyim olacaktır. İnsanların edinmiş oldukları deneyimler iyi veya kötü olarak ayrılmış olsa da aslında her deneyim bir kazançtır.

Her yaptığınız yanlış ile bir doğruyu da deneyimlemiş olursunuz. Bu nedenle deneyimlemekten kesinlikle korkmayın. Dünyaca ünlü markaların bile sosyal medya stratejileri konusunda, yayınlarında, insanlar ile ilişkilerinde neleri gördük neleri görmedik ki?

Yine de bu şirketlerin hepsi deneyimlemek uğruna bir şeyleri denediler. Siz de bir şeyleri başarmak istiyorsanız işinizi yarına ertelemeyin. Kısacası; denerim demeyin, deneyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir