Google Analytics Kullananların Bilmesi Gereken Özellikler
Web sitesi olanlar eğer web sitesinin trafiğini takip etmek isterlerse öncelikle ücretsiz analiz aracı olan Google Analytics kodunu siteye yerleştirirler. Google Analytics kodu olmayan web sitesi neredeyse hiç bulunmuyor. Google Analytics üzerinden yüzlerce kişiselleşmiş rapor oluşturabilirsiniz. Eğer bir web siteniz var ve Google Analytics kurduysanız, Google Analytics’in hazır raporları dışında kullanabileceğiniz diğer özelliklere de bakmanızı tavsiye ederim. Bunlardan bazıları:
- Hedefler: Web sitenizin amacı ne olursa olsun Google Analytics hedefleri belirlemeniz zaman içerisinde hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığınızı, anormal durumları, dönüşüm oranlarını görmenize yardımcı olur. Örneğin, trafik amaçlı bir blogunuz var ise belli bir sayfa görüntülenme sayısı hedefi koyabilirsiniz. Google Analytics’te hedeflerin çeşitleri bulunuyor. Bunlar: herhangi bir url (Hedef), sitede kalma süresi (Süre), sayfa/oturum (Oturum başına sayfa /ekran sayısı), ve web sitenizde belirleyebileceğiniz etkinlikler (Etkinlik). Hedefleri Google üzerinden “Yönetici” sekmesine tıklayarak, “Görünüm”ün altından “Hedefler”e tıklayarak ulaşabilirsiniz.
- Hedef Değerleri: Google Analytics üzerinden belirlediğiniz hedeflere sayısal değerler vererek, web sitenizin karlılığını da ölçümleyebilirsiniz.
- Kampanya Takibi: Sosyal medya ya da herhangi bir web sitesi üzerinde yaptığınız paylaşımların ve reklamları takip etmek için “UTM” etiketleme yapısını kullanmanız, reklam ve sosyal medya aracı performansınız görmeniz açısından faydalı olur. Google Analytics “UTM Builder” sayesinde etiketlemeyi kolayca yapabilirsiniz.
- İçerik Gruplama: Özellikle büyük web sitesine sahip olanların, belirli içerikleri gruplaması için kullanılan faydalı bir Google özelliği. Bu sayede, blogunuza gelenleri, ürünlerinize gelenler, ana sayfanıza gelenleri ayrı ayrı açılış sayfaları olarak değil tek bir rapordan toplu olarak görebilirsiniz. Bu özelliği Google Analytics yönetici paneli “görünüm” üzerinden “İçerik Gruplama”ya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
- Kanal Gruplama: Kanal Gruplama ise “İçerik Gruplama” gibi web sitenize gelen kaynakları gruplamanıza yardımcı olur. Örneğin, kanalları sosyal medya, e-posta, ücretli tıklamalar gibi çeşitli gruplara ayırabilirsiniz. Bu özelliğe de Google Analytics Yönetici panelinden “Özel Kanal Gruplamaları”na tıklayarak ulaşabilirsiniz.