Köprü Sayfalar ve SEO Çalışmaları
Köprü sayfalar nedir ve SEO çalışmalarını nasıl etkileyecek konusuna değindikten sonra bu yönergenin gerçek amacı web spamı mı engellemek? sorusuna da değineceğiz.
Öncelikle Google’ın kalite yönergelerini hatırlayalım.
Google Kalite yönergeleri
- Otomatik olarak oluşturulmuş içerik
- Gizli yönlendirmeler
- Bağlantı düzenleri
- Gizleme
- Gizli metinler ve bağlantılar
- Köprü sayfalar (Yeni)
- Toplama içerik
- Satış ortağı programları
- Anahtar kelime doldurma
- Kötü amaçlı davranışa sahip sayfalar oluşturma
- Kullanıcılar tarafından oluşturulan spam ile ilgili yönergeler
- Yorum spam’i
Google için Köprü sayfalar nedir?
Belirli bir hedef kelimeniz olduğunu düşünelim. Örneğin hedef kelimeniz : “SEO uyumlu reklam” olsun. Siz bu kelimede üst sıralarda olmak için bir takım çalışmalar yaparken birebir anahtar kelimenizi içeren bir site açmayı planladınız.
Siteyi kurup 2-3 içerik açıp anahtar kelimenizden de ana sitenize yönlendirdiniz. İşte bu bir köprü sayfa (doorway page).
Köprü sayfalar sadece bununla sınırlı değil. Affiliate sistemleri ile sayfanıza yapılan yönlendirmeler de bu şekilde değerlendirilecek. Satış ortaklığı sistemleri aracılığı ile dönüşüm hedefi olan site sahipleri içinde organik tarafta sıkıntılar yaşanabilecek anlamına da geliyor.
Sadece sizin sitenize yönlendirme yapma amaçlı açılan blog ve web 2.0 sitelerde köprü sayfa olarak değerlendirilebilir. İçerik olarak az ve güncellenmeyen paravan sitelerinde bu yönerge içerisinde değerlendirileceğini tahmin ediyorum diyebilirim.
Özetle amacı sadece bir siteye trafik sağlamak olan, içeriği kalitesiz sayfaların hepsi köprü sayfa olarak değerlendirilebilecek. Paravan blog açarak SEO’da başarı hedefinde bulunan arkadaşların artık çok dikkatli olması gerekiyor. Emek yoğun işler daha ön planda diyebiliriz. Google bu konuyu aşağıdaki bilgi ile net olarak açıklamış durumda.
Köprü sayfalar
Köprüler, belirli arama sorgularında üst sıralarda yer almaları için oluşturulan siteler veya sayfalardır. Bunlar, kullanıcı arama sonuçlarında benzer birden çok sayfaya yönlendirme yapabilmeleri ve her bir sonucun kullanıcıyı aslında aynı hedefe yönlendirmesi nedeniyle kullanıcılar açısından kötüdür. Bu sayfalar, kullanıcıları, nihai hedef kadar yararlı olmayan ara sayfalara da yönlendirebilir.
Aşağıda bazı köprü örnekleri sunulmuştur:
- Kullanıcıları bir sayfaya yönlendiren, belirli bölgelerin veya şehirlerin hedeflendiği birden çok alan adının veya sayfanın bulunması
- Ziyaretçileri, sitelerinizin gerçek kullanılabilir veya ilgili bölümüne yönlendirmek üzere oluşturulmuş sayfalar
- Arama sonuçlarına, açık şekilde tanımlanmış göz atılabilir bir hiyerarşiden daha yakın olan büyük ölçüde benzer sayfalar
Hangi siteler risk altında?
- İçerik olarak kısıtlı ve sadece tek bir siteye yönlendirme yapan sayfalar
- Sitenin toplam içerik sayısının %70 çoğunluğunun site dışına link veren hedefli sayfalar
- Hemen çıkma oranı yüksek olan kullanıcılar tarafından ziyaret edilmesi tercih edilmeyen sayfalar
- Yeni açılmış ve kısa sürede link çıkışı yapan sayfalar
- Sadece anahtar kelimeler üzerinden aynı başlığa sahip sitelere yönlendirme gönderen sayfalar
- Konuyla alakalı içerik olmayan ama anahtar kelime üzerinden bağlantı veren sayfalar
Google’ın asıl amacı gerçekten web spam mı?
Köprü sayfalar yönergesi satış ortaklığı programları ile ilgili yönergeyi destekleyici nitelikte görünüyor. Evet, Google kaliteli bir arama sonucu sağlamaya çalışıyor. Kullanıcıları memnun etmeye çalışıyor. Bütün bunları tercih edilmek için değil artık vazgeçilmemek için yapıyor.
Çünkü Google arama motorunun ve Chrome tarayıcısının çok tercih edildiği kesin. Kullanıcı sadakatini arttırmak ve dolayısıyla reklam verenlerin de en çok tercih edeceği reklam sistemi olmak paralel hedefler arasında.
Satış ortaklığı sistemleri yerine Google Adwords reklamlarını neden kullanmıyorsunuz? sorusunu da aklımıza getirmeye çalıştığını düşünüyoruz. Satış ortaklığı site ve sayfalarını arama sonuçlarından temizleyerek reklama teşvik etmeye çalıştığı da gizli bir gerçek. Ve gayet doğal.