Kurumsal Şirketlerde Sosyal Medya ve Marka Yönetimi
Günümüzde tüketici alışkanlıklarının, pazarlama stratejilerinin ve rekabet koşullarının sürekli geliştiğini ve değiştiğini, teknolojik ve sosyolojik değişimlerin hayatımıza çok hızlı girebildiğini gözlemleyebiliyoruz. Bu değişimlere kurumsal markaların hızla ayak uydurmak zorunda olduğu ve bunun ne gibi faydalar sağlayabileceği ile ilgili nacizane bilgilerimi paylaşmak isterim.
- Sosyal medya sayesinde hedef kitle ile aracısız, doğrudan ve karşılıklı iletişim sağlanabilmektedir.
- Sosyal medya içerikleri özellikle farklı bir olgunlukta ise çok hızlı yayılabilmektedir.
- Sosyal medya düşük hatta sıfır maliyetli olabilmektedir. Bir çok pahalı mecrayı da geçmeye başlamıştır. Örneğin, İngiltere’de şu anda internet kullanım oranı televizyon izlenme oranını geçmiş durumdadır.
- Sosyal medya ölçümlenebilmektedir. Kullanılan başka hiçbir reklam pazarlamasında kaç kişinin gördüğü, yorum yaptığı ölçümlenememektedir. Sosyal medyada yorumdan daha öte yorumu yapanın kişisel özelliklerine kadar da analiz edilebilmektedir. Buradan markayı hangi (sosyal-yaş-cinsiyet-şehir) kitlenin takip ettiği vb.. Sonuçlara da kolaylıkla ulaşılabilmektedir.
- Sosyal medya marka-ürün bilinirliğini arttırır, marka alışveriş deneyimlerini gösteren tek platformdur, reklama katkı sağlar.
İşini her noktada iyi yapan ve müşterisine değer veren ya da vermeye çalışan kurumsal markaların mutlaka sosyal medya içinde güçlü ve sürekli olması gerekir. Bunun yanında e-ticaret yapan markaların olmazsa olmazıdır. E-ticaret olarak adı geçen elektronik ticaretin, yakın zamanda sosyal ve yeni nesil ticaret olarak anılacağı ve bilinen tüm ekoticaret hacminin içinde çok daha üstlerde ve bütünleşmiş olarak yer alacağı öngörülmelidir.
Marka müşterilerinin internetten alışveriş yapmasa dahi ilgilendiği markayı internette sorguladığı ve alım kararında bu sorgu araştırmasının genellikle çok yüksek oranda etki ettiği tespit edilmiştir.
Kurumsal bir ajansla çalışsa dahi aşağıdaki hususları iyi derecede bilmeyen birilerinin bu sayfaları yönetmesi gayri ihtiyarı yanlış olabilir ve hızla ilerlediğini bildiğimiz dijital platformlarda ileride marka başarısızlığı yaşanmasına neden olabilir.
- Markanın kurumsal vizyonu ve misyonunun bilinmesi
- Kurumsal kültürün bilinmesi
- Lider ve yönetimin, marka ve yönetim felsefesinin bilinmesi, değişimlerin takibi
- İnsanlar için değer verici farklar, içerikler üretebilme
- Markanın offline da müşterisiyle kurduğu iletişimin bilinmesi
- Marka için en önemli olguların bilinmesi