Site icon MEGESOFT

Marka Konumlandırma Nedir?

Marka Konumlandırma Nedir?

Ürünler ve hizmetler aynı yöntemlerle üretilmekte, aynı yöntemlerle sunulmakta, aynı ihtiyaçlarımızı karşılayabilmektedirler. Aynı ihtiyaçları karşılayan birden çok markanın ürün ve hizmeti bulunmaktadır.

Bu durum markaları farklılaşma arayışına yöneltmiştir. Markanın tüketici zihninde bir kavram ya da metaforu çağrıştıracak şekilde yerleştirilmesine marka konumlandırma denilmektedir. Marka konumlandırma kavramı, markanın hangi kategoride faaliyet göstereceğini, nerede duracağını hedef kitlesi nezdinde nasıl algılanması gerektiğini ifade etmektedir.

Marka hedef kitlesinin zihninde bir yere oturmalı ve hedef kitlesi tarafından kolay bir şekilde tanınmalıdır. Örneğin Volvo, hedef kitlesinin zihninde güvenlik koltuğuna oturmuştur, ve Halk Süt her daim ucuz süttür. Konumlandırma yoluyla markalar zihinlerde güçlü etkiler bırakmaktadır.

Peki marka konumlandırma süreci nasıl işlemelidir?

Exit mobile version