MEGESOFT E-Ticaret, Kurumsal Web Sitelerinde Kullanıcı Dostu URL Yapıları Nasıl Olmalı?
E-ticaret veya kurumsal web sitelerinin yönetimi ve öne çıkmasında arama motorlarına yönelik SEO çalışmaları, organik yani kullanıcının doğal arama sonuçlarından gelen trafiklerine büyük katkı sağlar ve site hitinizi konusunda arttırır. SEO çalışması yaparken arama motorlarına yolu gösterecek temel unsurlardan başlıcasıdır MEGESOFT E Ticaret veya Kurumsal web sitenizin URL’leri.
Arama motorlarından gelen aramalara veya üst sıralara tırmanmakta URL yapısının etkisi çoktur. E-ticaret sitenizde ki ürün veya kurumsal web sitelerinizde ki bilgileriniz URL yapılarınızı iyi kurmanız durumunda, arama motorlarının botları tarafından daha iyi bir şekilde indekslenebilirsiniz.
MEGESOFT Kurumsal web sitelerinizde veya e ticaret sanal mağazanızda URL yapılarının nasıl kurulması gerektiği konusunda kurallar bulunuyor. Kuralların dikkatlice uygulanması sonucunda siteleriniz hizmet verdiğiniz sektörle ilgili kelimelerde üst sıralara tırmanacak, SEO değeri artacak ve site hitiniz çoğalacaktır.
MEGESOFT E Ticaret Web Site URL’lerinizde Cümle İçerikleri Arama Yönelik Kelimelerle Anlamlı Olsun
Demek istenilen şudur, bir kullanıcı olarak düşündüğünüzde kendiniz okuduğunuzda nereye gideceğinizi anlayabileceğiniz bir URL oluşturun, bu anlamlı kolaylık arama motorları içinde aynı kolaylığı sağladığınızdan değerli bir linke sahipsiniz algısı yaratacaktır. Arama motorları botları Seo değerlendirmesinde ne kadar hızlı hedefe ulaşabiliyorsa o kadar sizi öne çekecektir.
MEGESOFT E Ticaret, MEGESOFT kurumsal web sitelerinin özellikle ürün, marka, hizmet sayfalarınızda da ürünle ilgili olabilecek bir kelime grubu kullanarak, hem arama motorlarına hem de kullanıcılara bu sayfaların ne ile ilgili olduğunu gösterebilmelisiniz.
MEGESOFT E Ticaret Web Sitelerinde URL’lerde Ölçülü Biçimde Anahtar Kelimeleri Kullanmalısınız
Kurumsal E Ticaret Web Sitelerinde ürün, hizmet girişi olduğu zamanlarda URL’lerinizde anahtar kelimeler de kullanabilirsiniz. Bunu yapmanız olasılık dahilinde sitenizi üst sıralara çıkaracaktır.
Arama sonuçlarının yanı sıra, bu URL’ler kopyalanarak bir içeriğe yerleştirilebiliyor. Bu URL’yi destekleyen bir anchor text olmadığında, URL içindeki anahtar kelimeler, bağlantının ne ile ilgili olduğunu okuyucuya gösterecektir. Bu da kullanıcıların bu linklere tıklama oranlarını artırır.
Aynı içeriğe yönlendiren birden fazla bağlantı varsa “Canonical” özelliğinden yararlanın
Canonical aynı içeriğe yönlendirme yapan birden fazla link bulunduğunda, yazının orijinal URL’sini belirten ve diğer yönlendirme bağlantılarının kopya içerik olmadığını arama motorlarına gösteren bir özelliktir.
Bu özelliği kullanarak, aynı içeriğe giden bağlantılarınızın kopya içerik olmadığını arama motorlarına gösterebilirsiniz. Aynı site içinde çok fazla kopya içeriğin bulunması, page rank’i düşüreceği gibi arama motorlarının bu siteleri cezalandırmasına da neden olabilir. Bu nedenle Canonical kullanmanız oldukça önemli.
MEGESOFT E Ticaret Web Sitelerinde Kısa URL’ler Uzunlardan Daha İyidir
MEGESOFT E Ticaret Web Sitelerinde URL yapılarının kısa olması da SEO için önemlidir, URL’leriniz 50-60 karakter arasındaysa iyi bir yapılandırma yaptığınızı söyleyebiliriz. 80 karakterden fazlası botlar tarafından sorun olarak algılanır.
Bu karakter sayısından fazla linkleriniz bulunuyorsa tekrar düzenlemeniz gerekecektir.
Web Sitenizde ki URL’lerinizi, başlıklarınızla aynı yapabilirsiniz
Site kullanıcı dostu bağlantınız olan URL’leri konu, ürün başlığınızla aynı yapabilirsiniz.
E ticaret veya Web Sitenizde URL’lerde Türkçe karakter kullanmayın
Arama motorları bu linkleri bozuk yapı olarak algılar, ve okumasında karakter sayısı uzun görüneceğinde sizin için kötü bir yapı demektir.