Mükemmel Site Hızının SEO Açısından Önemi
Çoğu SEO danışmanı ve dijital pazarlama uzmanının site içi SEO çalışmalarından en çok önem verdiği konulardan birisi sitenin hızlı bir şekilde açılmasıdır. Bu konuya hem web sitesinde hemde mobil sitesinde önem verenler bir adım önde olacaktır.
Bir web siteniz var ise bu sitenin hızını test etmeniz ve bu hıza göre sitenizde yapılması gereken değişiklikler yapmanız gerekmektedir. Öncelikle Google page speed veya Gtmetrix araçlarından sitenizin hızını ölçmeniz gerekiyor. Arada farklı sonuçlar olacaktır tabiki. Her ikisinde de hızınızın ortalama değerden biraz daha yüksek olması önemlidir.
Gtmetrix‘de 100 üzerinden 62 puan almışken Google Page Speed‘de bu puan 100 üzerinden 56 puan değerinde. Gtmetrix’de bu yavaşlığın sebeplerinden birisi olarak sunucununda yavaşlığının bu etkenlerden birisinin olduğunu anladım. Demek ki sunucumu değiştirmeliyim veya ana sayfada’ki eklentileri en aza indirmeliyim.
Gmetrix abcde sistemine göre puanlandırma yapıyor. A ve b üst seviye hız, c d orta seviye ve e’de en alt seviye hız diyebiliriz.
Daha hızlı açılan bir sayfa her zaman daha çok kalma süresi ve daha çok sayfa gezme anlamına geldiğini söyleyebilirim. 30 40 saniyede açılan bir siteniz var ise o siteyi kapatın daha iyi. Çünkü kullanıcılar teknolojinin gelişmesiyle her şeyin daha hızlı olanını seviyorlar doğal olarak. Google sıralama kriterlerinin arasında hızında büyük bir önemde olduğunu söyleyebiliriz. Bu kriteri göz ardı etmeyin.
Çoğu dijital pazarlamacı bu konuya çok dikkat etmelidir. Eğer bir kampanya yapıyor ve Google Adwords‘ e reklam başlatmışsa , bunun sonucunda gelen potansiyel müşteriler sitenin yavaşlığından şikayet edip çıkmışsa bu çöpe atılan 1 tık ücreti olan 0.50 TL – 3 Tl arası olan çöpe atılmış bir bütçedir. Ve bu şekilde dijital pazarlama uzmanı bu sorunu çözemeyip sitenin tasarım güzelliğiyle büyülenip yavaşlığını anlamayacak kadar kör olmuşsa kampanyanın başarısız olması kaçınılmazdır.