Web Sitenizde Kullanıcılarınızı Dikkat Ettiği 4 Önemli Soru
9 Mayıs 20162016’Da İçerik Pazarlaması Nereye Gidiyor, Nasıl Aksiyonlar Alınmalı?
10 Mayıs 2016Ne Kadar Erişim, O Kadar Etkileşim!
Ne Kadar Erişim, O Kadar Etkileşim! Müşteri Kazan!
Günümüz dünyasında sosyal medyanın gücünü hala fark edememiş ülkemizin bazı büyük markaları asosyalleşme tehlikesiyle karşı karşıya. Müşteri odaklı düşünmeyi gerektiren bu pazarlama anlayışı, markanızı sosyal olmaya ve sürekli müşteri ile iletişim kurmaya yöneltmekte. Bunu yapamayan markaların ciddi manada zorluk çektiğini söylemek yanlış olmaz. Devir erişilememe devri değil, erişebilme devri.
Müşteri, erişebildiği markayı benimsiyor. Dijital dünyada, yani insanların kendilerini özgür hissettikleri ortamda eğer size ulaşmalarını engellerseniz, müşterinin sizin ürününüze ulaşma isteğini de engellemiş olursunuz. Eğer markanızı insanlarla konuşturursanız, markanıza bir kişilik kazandırırsanız müşteri üzerinde olumlu etkisi daha fazla olur. Müşteri, onu dinleyen ve ona cevap veren bir markayı karşısında görünce kendisini ister istemez özel hissedecektir ve markayı benimseyecektir.
Aynı zamanda, bu etkileşim, markanın müşteriler arasında virale dönüşmesini bile sağlayabilecek potansiyeldedir. Facebook’ta onların arkadaşı gibi konuşmak, Twitter’da iletişim halinde olmak ve onların retweet’ini almak markaya olumlu yansıyacaktır.
Etkileşim kurmak, aynı anda müşteri yönetimi de yapmak demektir. Bütünleşik pazarlama anlayışını benimseyen ve bu bağlamda dijital iletişimlerini oluşturan markalar stratejiyi doğru belirleyen markalardır.
Diğerleri ise, konunun başında bahsedildiği üzere, asosyalleşme tehlikesi ile karşı karşıya kalmış ve bilinirlik-benimseme özelliğini kaybetmek üzere olanlardır. Sadece geleneksel medya mecralarını çok aktif kullanarak yukarıda bahsettiğimiz etkiyi yakalamanız beklenemez. Bugün, karşılıklı iletişimin sağlandığı sosyal mecralarda, bütçesi daha az ve geleneksel medya mecralarına göre daha etkili bir iletişim sağlanabilir. Buna örnek olarak RedBull’u verebiliriz.
RedBull, dünya marka sıralamasında ilk 100’de 49.sırada yer alıyor. Dünyanın en iyi 49. markası ama televizyonda verdiği reklamlar sadece karikatür. RedBull’u bugün bu sıraya getiren, genel iletişim ve pazarlama anlayışını sürekli etkileşim kurmak olarak benimsemesidir. Dijital iletişimi ve pazarlamayı her zaman en önemli yere koyan RedBull’un, ilerleyen zamanlarda bu strateji ile kendisini her zaman daha da üst sıralara taşıyacağından hiç şüphe yoktur.
Ve Bu Bağlamda En Önemli Şey: İçerik Üretimi
Eğer hedef kitleniz ile doğru iletişim kurmak istiyorsanız, kesinlikle onlara uygun içerik üretmek için mesai harcamalısınız. Pazarlama stratejilerini ona göre belirlemeli ve doğru adımlar atmalısınız. Doğru iletişim, etkili etkileşim demektir. Etkili etkileşim müşteri ile olan bağlarınızın her zaman kuvvetli olmasını sağlayacaktır.
Bu bağlamda size yine, müşteri yönetimi konusunda da her zaman katma değer katacaktır. İçerik üretirken dikkat edilmesi gereken hususları hedef kitleniz belirler. Eğer hedef kitlenizi doğru analiz ettiyseniz, içerik üretmek sizin için çok zor olmayacaktır. Doğru içerik üretin ve markanızı konuşturun. İçeriğiniz kralsa, markanız da neden kral olmasın ki?
Sonuç olarak, dijital iletişim konusunda profesyonelleşmek isteyen markaların bu alanda bir departman oluşturup, uzmanlardan oluşan bir ekip kurmaları ve yine bu konuda bir danışmanlık hizmeti almaları, ya da işin tamamını yapacak bir ajansa bu işi devrederek, profesyonel destek almaları doğru bir hamle olacaktır.