Otomobillerde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi
Arttırılmış gerçekliği (Augmented Reality), isminden de anlaşılacağı gibi basitçe gerçeğin bilgisayarlar yoluyla zenginleştirilmesi olarak tanımlayabiliriz. Terminator veya Robocop filmlerini izleyenler, robotların obje veya insanlara baktığında görüş alanlarına çeşitli yazı ve bilgilerin geldiğini anımsayacaklardır. Aynı biçimde çalışan AR teknolojisi bir çok alanda aktif olarak kullanılıyor ve daha da geliştirebilmek adına üzerinde oldukça fazla araştırma yapılıyor.
Otomotiv sektöründe de durum böyle, daha önce bahsettiğimiz V2V teknolojisi gibi Artırılmış Gerçeklik de gelecekte otomobil kullama şeklimizi doğrudan etkileyebilecek teknolojiler arasında önemli bir yere sahip olacak gibi gözüküyor.
Şimdiden bazı markalar bu teknolojiyi araçlarına uygulamaya başladı bile. AR Teknolojisinin daha basit bir versiyonu olan Head-Up Display, BMW ve diğer birçok üretici tarafından uzun süredir kullanılıyor ve bazı önemli bilgileri ön cama yansıtarak sürücünün gözünü yoldan daha az ayırmasına yardımcı oluyor.
Şimdiki hedef ise önünüzdeki objeleri tanıyıp aranızdaki mesafeyi ölçerek, gerekirse sizi uyarmak veya sürücüye şerit değiştirmeyi önermek. Yine BMW, benzer bir teknolojiyi teknisyenlere verdiği gözlükte kullandığı bir video yayınladı. Gözlükler sayesinde teknisyenler hangi parçayı nasıl değiştireceklerini ve hangi parçaların arızalı olduğunu kolayca görebiliyor.
Pazarlama stratejilerinde aile ve çocuk temasını sık sık kullanan Toyota ise bu teknolojiyi yolcuların kullanacağı şekilde düzenliyor. Yolcuların dışarıdaki objelere zoom yapabileceği, onları seçip sisteme tanımlayabilecekleri bir teknoloji geliştiriyor. Şimdilik sadece çocuklara yönelik eğlenceli bir uygulama gibi gözükse de gelecekte kullanım alanları çoğaltılacaktır.