Site icon MEGESOFT

Pazarlama Miyopluğu Kavramı Nedir ?

Pazarlama Miyopluğu Kavramı Nedir ?

Pazarlama miyopluğu olarak tanımladığımız durum pazarlama yöneticilerinin sektörel fırsatları, tehditleri veya zayıf yönleri doğru bir şekilde analiz edememesini ifade etmektedir. Pazarlama miyopluğu, trendleri yakalayamayan ya da ürün/hizmet özelliklerine odaklanan markalarda daha sık görülmektedir.

Tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerine odaklanmayan pazarlama yaklaşımları tüketici motivasyonunu yeterince tatmin edemediği için marka algısında ya da markanın ekonomik göstergelerinde de olumsuz etkiler ortaya çıkarmaktadır. Marka/pazarlama yöneticileri bu durumu iyi analiz edemeyip gerekli önlemleri almadığı takdirde ortaya pazarlama miyopluğu dediğimiz sorun çıkmaktadır. Pazarlama miyopluğu dediğimiz bu durumun ortaya çıkmasında asıl etkili olan unsurun stratejik/yönetimsel hatalar olduğunu göz önüne alarak markanızın dümenini, eğitimini pazarlama alanında almış ve bu alanda tecrübe kazanmış kişilere bırakın.

Pazarlama miyopluğuna yakalanmamak için;

Pazarlama miyopluğuna yakalanmış global markalardan bir kaç örnek;

*Pazarlama miyopluğu kavramı 1960 yılında Theodore Levitt tarafından literatüre kazandırılmıştır.
Exit mobile version