Pepsi “Adına Bakma Tadına Bak” Reklamı İle Doğru Mu Yaptı?
Yıllardır müthiş bir rekabetin içerisinde olan 2 marka: Pepsi ve Coca-Cola. İkisi de dev, ikisinin de oynadığı bir hedef kitle var. Coca-Cola, daha çok kültürel değerlere öncelik vererek orta yaş ve üzeri bir kitleye oynarken; Pepsi ise pazarlama faaliyetlerinin odak noktasına daha çok gençleri oturtuyor.
Türkiye pazarında Coca-Cola açık ara önde; ancak dünya genelinde bu 2 dev içecek firması kıyasıya bir yarış içerisinde. Bu sıkı yarış, zaman zaman kreatif çalışmalar aracılığı ile keyifli atışmalara da sahne oluyor. Bunların bazılarını aşağıda görebilirsiniz.
Bu çalışmalar dışında, Pepsi’nin yıllar önce üzerinde marka ismi yazmayan 2 kolayı insanlara tattırdığı ve çoğu kişinin Pepsi’yi seçtiği deney, en çok bilinen örneklerden biri. Üstelik, aynı deneyi Coca-Cola yaptığında da sonuç değişmemişti.
Adına Bakma Tadına Bak
Pepsi’nin geçtiğimiz günlerde yayınlanmaya başlanan, başrolünde Özkan Uğur’un yer aldığı “Adına Bakma, Tadına Bak” reklamı birçok kişiye yıllar önce yapılan bu sosyal deneyi hatırlattı. Reklamda, markasız 2 bardakta bulunan kolaları içen kişilere, beğendikleri kolanın Pepsi olduğu gösteriliyor. Dikkat çekici olan bu reklamla ilgili görüşler 2’ye ayrılmış durumda. Bir yanda Pepsi’nin Coca-Cola karşısında kendisini küçülttüğünü düşünenler, diğer yanda da çok akıllıca bir hamle yaptığını savunanlar var. Sosyal medyada reklamla ilgili birçok olumsuz yorum okumama rağmen kişisel hesabımdan yaptığım bir ankette (küçük bir anket de olsa) her 3 kişiden 2’si “başarılı bir reklam” görüşünü belirtti. Gayet subjektif olan bu konuyla ilgili ben de kendi görüşlerimi paylaşmak istiyorum.
Geçmiş yıllar bize gösteriyor ki, bazı şeyleri kabullenip stratejisini buna göre belirleyen ve başarıya ulaşan birçok şirket var. Ben bu duruma “Dürüstlük ve Samimiyet ile Pazarlama” diyorum. Avis’in “Avis, araba kiralama sektörünün 2 numarası” sloganı ve 1-2 yıl önce Burger King’in “Patateslerimizi değiştiriyoruz” söylemi ilk aklıma gelenlerden.