2016’nın 7 Dijital Pazarlama Trendi
14 Temmuz 2016Artırılmış Gerçeklik Nedir? | MEGESOFT
15 Temmuz 2016Pinterest Paylaşımlarında Nelere Dikkat Edilmelidir?
Pinterest Paylaşımlarında Nelere Dikkat Edilmelidir?
Sosyal medya platformlarının her birinin kendine özgü bir tarzı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu sebepten, sosyal medya içerikleriniz için hazırladığınız görseller her platforma uygun olmayabilir. Örneğin, hazırladığınız bir içerik görseli blog sayfanızda ilgi görmüyorken, Twitter’da fazla beğeni alabilir. Peki bir Pinterest paylaşımında nelere dikkat edilmeli? Bir marka / firma Pinterest performansını nasıl artırabilir? Pinterest paylaşımlarında dikkat etmeniz gereken noktaları sizin için derledik.
Görsel Ebatları
Pinterest’te ince ve uzun görseller, yatay görsellere göre daha çok paylaşılıyor. Size önerimiz, siz de paylaşım yapacağınız görsellerde dikey görsellere yer verin.
Renkler
Açık renkli stil renkler, koyu renkli görsellere göre daha fazla paylaşılıyor. İçinde kırmızı, turuncu ve pembe tonları barındıran görseller ise etkileşimi artırırken, fazla renk kullanımı da etkileşimi artırmaya yardımcı oluyor.
Arka Plan Kullanımı
Paylaşım görsellerinizde arka plan kullanın. Yalnız kullanacağınız arka planın %40’tan daha az yer kaplaması gerekiyor. %40’tan daha az yer kaplayan arka planlı Pinterest görselleri, görselin pinlenme özelliğini %50 oranında artırıyor.
Görsel İçeriği
Görsel içeriğinizi oluştururken dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri ise, içinde insan yüzü olmayan görseller, olanlara oranla %23 daha fazla rağbet görüyor. Sadece tıklanma sayınızı artırmak için içerik ile alakası olmayan görseller kullanmayın. Görsel tasarımında bir diğer dikkat etmeniz konu ise, görsel üzerinde fiyata yer verilmesidir. Eğer bir ürün görseli hazırlıyor iseniz, görsel üzerinde ürün fiyatı yazan görsellerin, yazmayanlara oranla %36 daha fazla tıklandığını unutmamalısınız.
İçerik Metni ve Metin Uzunluğu
Özellikle bir markaya sahip Pinterest hesabı yönetiyorsanız, içeriğimizde web sitenize veya ilgili yerlere URL yönlendirmesi yapmak, etkileşimi artırmak adına faydalı olacaktır. Paylaşımlarınızı yaparken görsele iyi bir tanımlama yazmak ile beraber metin karakterleri 200-300 karakter uzunluğunda olmalıdır. Bu uzunluktaki pinler, diğer pinlere göre %57’den daha fazla paylaşılıyor.
İmla Kuralları
Pinterest içeriklerinizde Twitter’daki gibi karakter kısıtlaması olmadığı için herhangi bir kısaltmaya yer vermeden, imla kurallarına dikkat ederek paylaşım yapmalısınız. Yanlış yazılan her kelime, pinlerinizi takip eden kişinin dikkatsiz ve özensiz paylaşım yaptığınızı düşünmesinin yanı sıra, marka imajınızı sarsabilir.
Pano
Eğer Pinterest hesabınızda birden fazla kategoride paylaşacağınız görsel veya ürün grubunuz var ise pano oluşturun. Bu şekilde kullanıcılar arama yaptıklarında pano isminiz ile de pinlerinize daha kolay ulaşabileceklerdir.