Satın Alma Kararını Etkileyen 10 Faktör
Ürün, hizmet veya direkt olarak marka imajının satışını dijital dünyada nasıl yapabiliriz diye hep kendimize soruyor, devamlı kendimizi, yöntemlerimizi ve kullandığımız araçları geliştirmeye çalışıyoruz.
Ancak bazen gözden kaçırdığımız bir gerçek var; dijital dünyayı ve dijital dönüşümü yöneten en önemli faktör, müşteridir.
Geçtiğimiz 10 sene içerisinde insanların alışveriş alışkanlıkları değişti ve daha “karşılaştırmalı” ve “seçici” bir tüketici profili ortaya çıktı diyebiliriz. İnternet gibi her türlü bilginin derya deniz olduğu bir aracı da hesaba kattığımızda, satış ve pazarlama profesyonelleri olarak belki de tarih boyunca hiç bu kadar kuvvetli bir tüketici ile karşılaşmamıştık.
Kafanızda oluşmuş olabilecek “peki ne yapmak lazım?” sorusuna kısa tavsiyeli cevaplar ise şu şekildedir;
- Müşterinizin kim olduğunu öğrenin
- Müşterinizi dinleyin, ihtiyaçlarını öğrenin
- Müşterinize faydalı olun,
- Hem işletmenizin hem de müşterinizin menfaatlerini koruyabileceğiniz bir denge oturtmaya çalışın
- Müşterinize doğru kanallardan doğru mesaj ile ulaşın
- Gelenleri kaçırmamak için yeniden hedefleme, etiketleme, CRM gibi yöntem ve araçlar kullanın
- Operasyonunuzu ve kampanyalarınızı devamlı optimize edin
- Dinleyin, dinleyin dinleyin.
Online alışveriş mağazalarının pazarlama ve satış stratejileri, tüketicinin alışveriş deneyimini geliştirmek adına yapılır. Bu amaç da, tüketicinin satın alma kararlarını etkilemek üzerine kurulur. Bigcommerce‘in detaylı bir infografikle sunduğu araştırma, tüketicileri ürünü satın almaya iten faktörleri ortaya koyuyor.
İnsanlar Neden Alışveriş Yapar: 8 Önemli Çıkarım
1) Satın alma kararını en çok etkileyen faktör (%56) ürün kalitesi.
2) Satın alma kararını etkileyen mağaza özelliklerinin en önemlisi %80’lik oran ile rekabetçi fiyatlar.
3) Alışveriş yapan insanların %62’si yüksek fiyatlı ürünleri online olarak satın almadan önce mağazada inceliyor.
4) 10 kişiden 9’u alabileceklerini teknolojik ürünler hakkında videolar izliyor.
5) Alışveriş yapan kişilerin %54’ü akıllı telefon sahibi ve akıllı telefona sahip kişilerin %76’sı alışveriş yaparken telefonlarını kullanıyor.
6) %81 oranında insan, direkt olarak arkadaşlarından gelen gönderilerin satın alma kararlarını doğrudan etkilediğini söylüyor.
7) Bu kişilerin %30’u marka tekliflerini yalnızca bir arkadaşları tarafından kendilerine iletilmesi sonucu değerlendiriyor.
8) Kişilerin %44’ünün resim veya fotoğraf içeren marka içerikleri ile etkileşime girmesi muhtemel, video içerikler ise %40 ile resimli içeriklerin hemen ardından geliyor.