Şirketlerin Web Sitesi Tasarımında Faaliyet Konusu Önemli Midir?
Şirketlerin web sitesi tasarımında en önemli konulardan birisi müşterilerimizin faaliyet alanları veya konularıdır. Otomotiv, gıda, sağlık, kozmetik, tekstil, inşaat veya farklı kitlelere yönelik siteler yapılacak ise buna göre projelendirme yapılmalıdır. Şirketlerin web sitesi tasarımı yapılırken kurumsal kimliği faaliyet konusu gerçekten çok önemlidir. Sloganları, kategorizasyonu, seçilecek resimler buna yönelik seçilmelidir.
Web sayfasında kullanılacak olan ikonlar, arayüz görselleri, arka plan görselleri kullanıcının kullanımına ve aynı dengede kurumunuzun yansıtmak istediği faaliyet konusuna uygun olmalıdır. İşletmenizin yapmış olduğu işe yönelik ikonların konunuza dahil olan alet, araç veya bilindik parçaları ifade eder şekilde olması kullanıcıya daha çok yakınlık hissettirecektir. Örnekle: Gıda firmalarına yönelik bir tasarımda ifade ikonu ”ekmek” olabilir. Şirketize ait bir maskota sahipseniz bunu sayfaların tasarımında kullanmanız sempati oluşturacaktır. Kullanıcı üzerinde oluşturmuş olduğunuz sempati sitenize bağlılığı getirecektir.
Tasarımcı olarak bizim müşterimiz ile aramızda ki önemli unsurumuz ürünü satmak olacaktır. Haliyle ürünü satmak isteyen ile almak isteyen arasında ki diyaloğu dijital olarak sağlayacak olanlar biz olacağız. Bu sebeple sitede ki sergilemekte olduğumuz ürünleri, kullanıcının satın alabilmesine yönelik gösterime sunabilmeliyiz.
Tasarımı yaparken unutmamız gereken ürünü almak isteyen ile satmak isteyen arasında ki köprünün inşaatını yapmakta olduğumuzdur.
MEGESOFT | Tasarım ve Geliştirme