Galaxy Tablet Viral Video | İstanbul’da Hoş Bir Kadın Olmak
4 Haziran 2016
E-Ticarette 8 Önemli Pazarlama Taktiği
4 Haziran 2016

Sosyal Medya’da Reklam ve Pazarlama Stratejileri

Sosyal Medya’da Reklam ve Pazarlama Stratejileri

Sosyal Medya’da Reklam | İnternet ve sosyal medya üzerinden yapılan reklam ve pazarlama harcamalarında artış devam ederken, internet kullanım oranları ve internette geçirilen zaman aralığınında  artmasıyla  markalar sosyal medya da pazarlama yapmak adına yeni mecralara yönelmeye başladı. Markalar internetin değerini kavradıkça ve yüksek geri dönüşüm oranlarını ölçümledikçe Sosyal Medya ve İnternet Reklamlarına ayrılan bütçeler de bununla doğru orantılı olarak artış gösteriyor.

Sosyal Medya Nedir? sorusu ile artık neredeyse her gün karşılaşırken, internet  artık bireylerin ayrılmaz bir parçası oldu. Öyle ki son arıştırmalar bir internet kullanıcısın ortalama 1,5 dakikada bir sosyal medya hesaplarını ziyaret ettiğini ortaya koyuyor. Dünya’da mobil olan kişi sayısı hergeçen gün artıyor ve alışkanlıklarımızda bu yönde değişiyor.

Arabada, evde, gemide, uçakta, sokakta her yerde artık akıllı telefonlar sayesinde paylaşımda bulunabiliyoruz. Mobil cihazları bir kenara koyarsak, bilgisayarlar, tabletler ve smart tv’lerde artık hayatımızda.Kısacası hayatımızın her anında internetle iç içeyiz. Son 2 yılda markaların internet reklamlarına ayırdığı bütçeler %30’dan fazla artış göstermiş. Yani artık markalarda işin farkında ve tüketicini karşısına nerde ve nasıl çıkacaklarını çok iyi biliyorlar. Tüketiciler her gün reklam bombamdımanı ile karşı karşıya kalıyorlar.

Bir taraftan sosyal medya reklamları, diğer tarafta display, adwords, banner, mobil derken gün içerisinde kaç markanın reklamına maruz kaldığımızı sanırım sayamayız. Hal böyle olunca markaların bu konudaki rekabeti de giderek artıyor ve yarışın kuralları baştan yazılıyor sanki. Bundan bir kaç yıl önce offline reklamlar için büyük bütçeler harcayan markalar internet ve sosyal medyayı keşfettikten sonra tüm pazarlama stratejilerini değiştirmek zorunda kaldılar. Değişim devamda edicek gibi gözüküyor. Zira mobil gümbür gümbür geliyor.

Sosyal medya ve internete verilen reklamların ölçülebilir olması, ayrıca çift yönlü bir iletişimin sağlanması markaların hem analizlerinde hem de stratejilerinde etkin rol oynuyor. Marka tarafında bunun iyi değerlendirilmesi lasım. Zira yıllardır tek taraflı ve ölçümlenemeyen bir mecra olan offline için ciddi bütçeler harcandı.

Markalarda durum böyleyken ajans tarafında farklı bir panik ve koşuşturma söz konusu. Klasik ajanslar pazardaki yerini kaybetmemek ve sektörün gerisinde kalmamak için uğraşırken, yeni jenerasyonda bu konudaki bilgi ve etkinliğini kullanmak için  yeni sosyal medya ve dijital ajanslar kuruyorlar. Öyleki yalnızca 2013’ün ilk üç ayında açılan dijital ajans sayısı 2012 yılının tamamıne eşit nerdeyse.  Sektöre yeni katılan sosyal medya ajanslarınınyükselişide bu yönde devam ediyor. Hal böyle olunca bilgi kirliliği ve karmaşa devam ediyor.

Sektörün oturması ve markaların bu anlamda bilinçlenmesi biraz daha zaman alacak gibi gözükse de her şey çok hızlı gelişiyor ve tükeniyor.

Peki bu kadar markayı ve ajansı peşinden koşturan internet ve sosyal medya reklamları neden bu kadar önemli? Hiç düşündünüz mü? İşte bu sorunun cevabı olabilecek çok yeni bir raporu sizlerle paylaşıyorum.

Yazının Devamı: http://sosyalmedyakulubu.com.tr/sosyalmedya/sosyal-medyada-reklam-ve-pazarlama.html

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir