Sosyal Medyanın Seo Açısından Önemi ve Püf Noktaları
Sosyal medyanın popülerliği gün geçtikçe artmakta ve insanlar sosyelleşmek adına sosyal medyayı kullanmakta. Sosyal medya popülerliği artmasıyla sosyal medya sitelerini kullanmak, arama motorları tarafından önemseniyor. Bu nedenle seo çalışmalarında sosyal medyayı kullanmak önemli.
Arama motoru optimizasyonu önem sıralamasında sosyal medyanın kullanılması ikinci önemli metriktir. Seo için en çok dikkate alınan mecralar ise Google Plus, Facebook, Pinterest ve Twitter olarak listelenmekte.
Google Plus özellikle Google arama motoru optimizasyonu yapan kişiler için kullanımı çok önemli. Paylaşım yapılan url’ler için özgün içerik oluşturmak, içeriğe uygun hashtag kullanmak ve paylaşımda etkileşim yaratmak gerekiyor.
İkinci önem verilmesi gereken sosyal medya mecrası Facebook. Yapılan paylaşımlarda diğer mecralarda olduğu gibi özgün içerik ve hashtag kullanımı önemlidir. Facebook’ta paylaşılan postun paylaşılması, yorum yapılması ve beğenilmesi, arama motoru optimizasyonu açısından her biri ayrı ayrı değerlendiriliyor. Bu nedenle sosyal medya fenomenleriyle anlaşıp etkileşimi arttırmak,seo açısından web sitesine olumlu etki yaratıyor. Yani seo açısından en önemli siteler Facebook ve Google Plus olarak adlandırılıyor.
Paylaşım yaparken dikkat edilmesi gereken 5 konu;
Hashtag Kullanımı
Sosyal medya sayfalarından paylaşım yaparken hashtag kullanılması, etkileşim ve görünürlük konusunda pozitif anlamda etki yaratıyor. Sosyal medya sitesi üzerinden yapılan aramalarda hedef kitleye uygun içerikler hashtag sayesinde listeleniyor. Spam hashtag kullanımları ise kısa vadede ziyaret sağlamasına rağmen uzun vadede cezalandırılarak olumsuz etki yaratabilir.
Utm’li yada Parametreli Sosyal Medya Paylaşımı
Birçok internet sitesi sosyal medya sayfalarındaki performansı ve markaya olan etkisini ölçmek amacıyla paylaşım linklerine utm yada parametre tanımlıyor. Bu parametreler tanımlandığında url’yi farklı sayfa olarak algılamakta ve sayfa otoritesini farklı sayfa üzerinden değerlendiriliyor. Moz eklentisi ile incelediğimizde parametre tanımlı url’leri farklı url olarak tanımlayıp sosyal medyada parametreli yapılan paylaşımlardan, sayfa değerine hiçbir katkısı olmuyor. Çözüm olarak parametre tanımlanmadan Google Analytics üzerinden sosyal medya bağlantılarının yapılıp metrikler bu şekilde analiz edilebilir.
Paylaşımların Özgün İçeriklerle Yapılması
Sayfa yönetimi yaparken farklı sosyal medya sitelerinden yapılan paylaşımların özgün içeriklerle yapılması önemlidir. Seo açısından en önemli metriklerden biri sosyal medya olması nedeniyle aynı içerikler paylaşıldığında kopya içerik statüsünde değerlendiriliyor. Böylece alınan etkileşimlerin yada paylaşımların herhangi bir önemi olmuyor.
Sosyal medya yönetimi yapan markaların yada ajansların çoğu Google Plus fazla kullanılmadığı için Facebook‘ta paylaşılan postların aynısını Google Plus‘ta paylaşıyor. Yapılan paylaşımlar arama motoru tarafından kopya içerik olarak algılanıyor. Bu durum seo açısından önerilmeyen durum olarak değerlendiriliyor.
Etkileşim Yaratacak İçerikler Oluşturulması
Fan sayfalarının etkin kullanılması markalar için önemlidir. Paylaşım yapılması, beğenilmesi, favorilere eklenmesi, yorum yapılması gibi etkileşim türleri her zaman hedefleniyor. Sayfaların etkin kullanılması seo açısından önemli olup paylaşılan linkler üzerinden etkileşim yaratılması daha da önem kazanıyor. Bir bakıma url üzerinden virallik arttıkça arama motoru optimizasyonu konusunda daha da değerli bir konuma sahip oluyor.
Sürekli URL Kısaltma Kullanılması
Paylaşım yaparken url’lerin düzgün gözükmesi için url kısaltma kullanılıyor. Paylaşım yaparken url kısaltma kullanılması linkin yönlendirme olarak gözükmesine neden oluyor. Seo açısından olumlu etki yaratması için linklerin direkt olarak paylaşılması gerekiyor. Eğer url’leriniz optimize şekilde değil ise url kısaltma kullanarak arada direkt linkle paylaşım yapılması pozitif anlamda iyi etki sağlayacaktır.