Nazilli Göz Cerrahi Dal Merkezi Kapatıldı
15 Ağustos 2016Pazarlama Kampanyalarında Başarı Yaratıcılıktan Geçiyor!
16 Ağustos 2016Takip Etmeniz Gereken Artırılmış Gerçeklik Trendleri
Takip Etmeniz Gereken Artırılmış Gerçeklik Trendleri
Pazarlama profesyonellerinin yakından takip etmesi gereken artırılmış gerçeklik trendleri, geleceğin pazarlama çalışmaları hakkında önemli ipuçları veriyor.
Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality – AR) uygulamaları markalar tarafından son yıllarda sıklıkla tercih edilen pazarlama kanallarından biri. Pew Research tarafından yapılan bir araştırmaya göre ABD’de yetişkinlerin %72’si akıllı telefonlarından uzakta vakit geçirmiyor. Dolayısıyla kullanıcıları gerçek dünya ile etkileşim halinde tutmak için telefonlar ve AR uygulamaları bir fırsat olarak karşımıza çıkıyor.
Kullanıcıların gerçek şeylere bakarken sanal öğeler ve bilgilerle etkileşim oluşturulması anlamına gelen artırılmış gerçeklik, aslında Snapchat filtreleri ve benzeri uygulamalarla zaten hayatımızdaydı. Fakat Pokémon Go’nun duyurulması ve kısa sürede büyük kitlelere ulaşmasıyla artırılmış gerçeklik alanında önemli bir sıçrama yaşandı. Pazarlama profesyonellerinin bu alanda yaşanan gelişmeleri ve kullanıcıların ilgisini çeken uygulamaları takip etmesi neredeyse bir zorunluluk haline geldi.
Bu trendden yıllar önce 2009’da tanıtılan Yelp uygulaması aslında sınırlı özelliklerine rağmen AR uygulamalarının ilk örneklerinden biri oldu. Lokasyon bazlı bir sosyal ağ olan Yelp, kullanıcılara telefon kameraları aracılığı ile mekan ve işletmelerin konumlarını gösterdi.
Hayatımızda artırılmış gerçeklik uygulamalarının görülme sıklığı her geçen gün artıyor. Bu kapsamda pazarlamacıların takip etmesi gereken bir takım eğilimlerin öne çıktığını görüyoruz. Aşağıda sıraladığımız güncel artırılmış gerçeklik trendlerini inceleyebilir ve pazarlama stratejilerinizi bu uygulamaları doğrultusunda oluşturabilirsiniz.
Eğlenceli Uygulama ve Oyunları Müşteriye Dönüştürme
Artırılmış gerçeklik ile ilgili trendleri yazarken elbette Pokémon Go’dan bahsetmemek olmazdı. Yaklaşık bir ay önce Niantic Games tarafından yayınlanan Pokémon Go, artırılmış gerçeklik tabanlı bir uygulama olarak kullanıcıların gerçek dünyada sanal ögelerle keyifli bir deneyim yaşamasına imkan sağladı.
Kısa zamanda milyonlarca kullanıcıya ulaşan oyunda bir süre sonra markalara pazarlama fırsatı sunmak amacıyla sponsorlu lokasyon özelliği açıldı. Böylece McDonald’s, Jamba Juice ve Zipcar gibi markalar oyuncuları belirli lokasyonlara yönlendirerek, müşteriye dönüştürme imkanı elde etti.
Pokémon Go’nun popülerliği sürerken bazı bloglarda uygulamanın pazarlama amacıyla nasıl kullanılacağına dair öneriler yazılmaya devam ediyor.
Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Alışveriş Deneyimleri
Mobilin hızlı yükselişi ile birlikte markalar da mobil reklam modellerine yönelmeye başladı. Son zamanların tüketici trendi olarak kişiselleştirilmiş deneyimlerin de öne çıkması, online alışverişlerin de bu doğrultuda geliştirilmesinin yolunu açtı. Teknoloji desteği ile birlikte özellikle de e-ticaret sektöründe kullanılan AR tabanlı alışveriş uygulamaları, tüketicilerin ürünü almadan önce sanal ortamda denemesine imkan sağladı.
Giyim, aksesuar ve makyaj markaları için geliştirilen AR uygulamaları, tüketicilere ürünleri kendi üzerlerinde deneyerek görme ve ardından satın alma konusunda ilk örnekleri oluşturdu. Modiface ve benzeri uygulamalarla Sephora gibi kozmetik markaları tüketicilere ürünlerini deneme imkanı sunmaya başladı.
Tüketiciler bu uygulamalarla tek tıklama ile makyaj yapabiliyor ve yüzünü yıkamaya gerek kalmadan zahmetsizce birçok ürünü ve rengi deneyimleyebiliyor. Aynı şekilde soyunup giyinmeye gerek kalmadan, daha da önemlisi mağazaya gitmeden farklı kombinlerde kıyafet denemek ve satın almak mümkün oluyor.
Artırılmış gerçeklik aynı zamanda mobilya, iç dizayn ve benzeri alanlarda da kullanılıyor. Bu konuda verilebilecek en iyi örneklerden biri ise IKEA’nın AR katalogları diyebiliriz.
Doğru Zamanda ve Doğru Yerde Bilgi Verme
Google tarafından geliştirilen artırılmış gerçeklik gözlüğü Google Glass, henüz günlük hayatta kullanıma hazır olmasa da yakında benzer cihazları oldukça fazla göreceğiz. Örneğin Jaguar ve BMW gibi otomobil markaları; sürücünün gözünden kaçabilecek kör noktalar, yol durumu, hava durumu ve benzeri bilgileri sunmak amacıyla “akıllı camlar” geliştiriyor.
Birçok şirket artık tüketicilere GPS verilerine dayanarak bilgi sunma becerisini benimsemeye başladı. Bunun en erken örneklerinden biri Facebook’un Place Tips (Yer İpuçları) uygulaması oldu. Platform bu uygulama ile kullanıcılara ziyaret ettikleri yerlerle ilgili bilgi veriyor; arkadaşlarının buralardaki fotoğrafları, anıları ve deneyimlerini gösteriyor.
Geomarketing alanında faaliyet gösteren Yext şirketi de “lokasyon verisi yönetimi” konusunda markalara önemli fırsatlar sunuyor ve dijital haritalarda, rehberlerde ve aplikasyonlarda dijital bulunurluklarını yönetebilme olanağını sağlıyor.
Bu opsiyonlar artırılmış gerçeklik ile bir araya geldiğinde bir gözlük kadar havalı olmasa da; pazarlama faaliyetleri açısından geleceğe yönelik önemli ipuçları veriyor.
Performans pazarlama şirketi Criteo ve araştırma şirketi Ovum tarafından yayınlanan “E-ticaretin Geleceği: 2026’ya Giden Yol” başlıklı araştırmaya göre tüketiciler önümüzdeki 10 yıl içerisinde markalarla olan etkileşimlerinden yüksek seviyede elverişlilik ve kişiselleştirme bekleyecek. Bu doğrultuda artırılmış gerçeklik teknolojisinin de yakın gelecekte tüketici deneyiminde önemli yer edineceğini söyleyebiliriz.
Dijital ile gerçek dünya arasındaki sınırları bulanıklaştıracak olan AR uygulamaları ile tüketiciler doğru yerde, doğru zamanda bilgi edinme ve deneyimleme imkanları için marka tercihleri yapacak. Bu nedenle de şirketlerin pazarlama çalışmaları için AR trendlerini yakından takip etmesi oldukça önemli.