Kullanıcıların web sitesine gelmek için mutlaka bir amacı vardır, bu bilgi almak olabilir, ürün / hizmet almak olabilir hatta vakit geçirmek bile olabilir; fakat eğer web sitesi e-ticaret sitesi ise kullanıcı siteye geldiği anda kendine temelde 4 soru sorar. Bunlar:
1) Doğru yere mi geldim?
Sitenizin bütün ziyaretçileri bir şekilde bir açılış sayfasına gelirler. Örneğin, bir kişi bir bebek arabası arıyorsa, ilk bakacağı şey “geldiğim web sitesi bebek arabası satıyor mu?”olur ve e-ticaret yöneticileri olarak bu soruya cevap vermeniz için 1 saniyeden az vaktiniz var. Cevap yolunuz ise, başlık, fotoğraflar ve hızlıca okunabilecek kısa açıklamalar. Eğer yukarıdaki soruya cevabı evet ise, sitenizde gezinmeye devam eder diğer türlü sitenizden ayrılır.
2) Benim ihtiyacım olan şeye sahipler mi?
Tamam, web sitesinde bebek arabası sattığını gördü, fakat şimdi soru “istediğim türde bir bebek arabası satıyor mu?” olur. Şimdi sıra sizde, bu soruya hızlıca cevap verebilmek için yollar bulmalısınız. Örneğin, doğru alt kategorilendirme, düzgün ve net çalışan site içi arama motoru. Eğer istediği türdeki bebek arabasına ulaşamazsa kişi yine web sitesinden bir şey satın almadan ayrılır.
3) Onlara güvenebilir miyim?
Bir web sitesinde ürün satın alınırken insanlar birçok kişisel bilgisini paylaşıyor. Bunlardan en önemlilerinden ikisi de kredi kartı bilgisi ve adresleri. Bu yüzden ziyaretçi sitenize gelip ürünü seçtiğinde satın alma yapmadan önce web sitesine güvenmeli ki satın alma işlemini tamamlasın.
4) Nasıl çıkacağım?
Kullanıcı web sitenize geldi, aradığını buldu ve web sitesinden güvenle alışveriş yapabileceğini anladı. Şimdi sıra, “alışverişi nasıl en hızlı şekilde yapıp siteden ayrılabilirim?” kısmında. “Sepete ekle” ve türevleri butonunu görür ve hızlıca satın almak ister. Bu yüzden de satın alma sürecinizin basit ve kolay olması bu soruya doğru cevap verecektir. Web siteniz yavaş ve sorun çıkarıyorsa, kullanıcı satın alma yapmadan web sitesinden ayrılacaktır.
Unutmamak gerekir ki en iyi dönüşüm kullanıcın istekleriyle sizin hizmetinizin birbiriyle örtüşmesi. Bu şekilde dönüşüm oranlarınızı artırırken, sadık bir müşteri kitlesi de elde edersiniz.