Whatsapp Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılmalıdır ?
Dünya’nın en çok tercih edilen iletişim araçlarından olan Whatsapp, etkili bir pazarlama aracı olarak karşımıza çıkıyor. Nasıl mı? İşte böyle!
Çeşitli sektörler göz önünde bulundurulduğu zaman piyasadaki artan rekabet ortamının firma sahiplerini yeni ve yaratıcı pazarlama araçlarına doğru yönelttiğini görmekteyiz. Rekabet ortamında ayakta kalmak isteyen ve rakiplerinin önüne geçmeyi hedefleyen firmalar, “yaratıcı pazarlama araçlarından fayda sağlamak için neler yapılabilir?” sorusunu kendilerine soruyor.
Gelişen ve çeşitlenen pazarlama teknikleri, firmaların ürün ve hizmetlerini en pratik şekilde potansiyel müşterilerine tanıtmasına imkan sağlarken bir yandan da yeni iş bağlantıları kurmalarına da olanak tanıyor. Sizler de müşterilerinizle direkt olarak iletişime geçmek ve onlarla güçlü bir iletişim bağı kurmak istiyorsanız oldukça etkili bir pazarlama yöntemi olan Whatsapp’tan destek almalısınız!
Firmaların müşterileri ile doğru ve etkili bir iletişim kurabilmek adına çeşitli yollara başvurduklarını görüyoruz. Kuşkusuz ki bu yöntemler arasında en pratik ve etkili olan yöntem iletişimin whatsapp aracılığıyla sağlanmasıdır. Kullanıcı kapasitesi gün geçtikçe artan whatsapp; sms, mms ve sesli mesaj gibi iletişim kurma yöntemlerinin yerini çoktan aldı bile. Çünkü whatsapp kullanıcısına tüm bunları sunabiliyor. Yani; her bir iletişim aracını tek bir arayüzden kullanma kolaylığını kullanıcılarına sunan whatsapp, hem ücretsiz oluşu hem de birçok iletişim seçeneklerini biraraya getirişi ile tercih sebebi oluyor.
Whatsapp’tan Pazarlama Aracı Olarak Yararlanmak İçin Püf Noktalar
En masrafsız ve en etkili pazarlama aracı olan Whatsapp gün geçtikçe daha da önem kazanıyor. Peki whatsapp’tan pazarlama aracı olarak yararlanmak isteyen şirketler/firmalar, neler yapmalıdır? Whatsapp’tan pazarlama aracı olarak faydalanmak için dikkat edilmesi gereken noktalar hangileridir? Whatsapp Pazarlaması nasıl başarılı bir şekilde gerçekleştirilir? MEGESOFT ailesi olarak tüm bu soruları sizler için yanıtlamaktayız.
- Yeni ürünlerinizden, kampanyalarınızdan, düzenlediğiniz yarışmalardan, promosyonlardan ve indirimlerden müşterilerinizi haberdar etmek için whatsapp’ı tercih edebilirsiniz. Whatsapp, var olan müşterilerinize kendinizi hatırlatmanın en hızlı ve en etkili yollarından bir tanesidir. Artık günümüzde neredeyse kimsenin mağazalardan gelen smsleri dikkate almadığını düşünürsek sizin rakiplerinizden farklı olarak whatsapp’a yönelmeniz bir adım öne geçmenize yardımcı olacaktır.
- Devir, davetiyeleri postalama devri değil! Yani; gerçekleştireceğiniz davetlere veya organizasyonlara insanları davet etmek için whatsapp aracılığıyla davetiyenizi iletebilirsiniz. Hatta bir whatsapp grubu oluşturarak, pratik bir şekilde istediğiniz insanlara ulaşabilirsiniz.
- Whatsapp kullanıcı durumunuzu sürekli olarak güncelleyebilir, bu bölüme kampanya metinleri ekleyebilirsiniz. ( En şık plaj modası ürünleri için iletişime geçebilirsiniz, sezon indirimine son 5 gün)
- Whatsapp Pazarlaması konusundaki bir diğer önemli nokta ise şu şekildedir; Whatsapp grupları kurabilirsiniz. Her bölüm için ayrı ayrı whatsapp grupları kurulabilir. Bu gruplarda düzenli olarak video ve görsel paylaşımı yapılabilir. İnsanların işine yarayan faydalı mesajlar bu gruptan gönderilmelidir.
- Profil fotoğrafınıza ürünlerinizin görselini veya logonuzu koyabilirsiniz.
- Oluşturmuş olduğunuz içerikleri whatsapp için optimize etmelisiniz.